«Στις 9 Νοεμβρίου οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχουμε στη Γενική Πανελλαδική Απεργία που έχει προκηρύξει η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με αφορμή την αυξανόμενη ακρίβεια που πλήττει όλους τους πολίτες.
- Με τη συμμετοχή μας στην απεργία αυτή θέλουμε να εκφράσουμε προς την Κυβέρνηση την έντονη δυσαρέσκειά μας για τον τρόπο που διαχειρίζεται το δημόσιο σχολείο και να γνωστοποιήσουμε στην κοινωνία τα πάγια αιτήματα του κλάδου μας, τα άλυτα προβλήματα και τις δυσκολίες που οξύνονται, καθώς όλα τα παραπάνω δεν έχουν επιπτώσεις μόνο σε εμάς αλλά και στα παιδιά σας.
Στις 9 Νοεμβρίου απεργούμε και ζητάμε να είστε δίπλα μας, γιατί:
Οι αλλεπάλληλες κρίσεις (οικονομική, υγειονομική, ενεργειακή) επηρέασαν καιεπηρεάζουν τη λειτουργία των σχολείων σε πολλαπλά επίπεδα. Η χρηματοδότηση των Σχολείων παρουσιάζει συνεχώς φθίνουσα πορεία, υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς, το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί, οι λειτουργικές ανάγκες περιορίζονται στο ελάχιστο και άλλα πολλά.
Η δημόσια παιδεία πρέπει να είναι προτεραιότητα σε ένα κράτος που επενδύει στους μελλοντικούς του πολίτες. Η πολυπόθητη πρόοδος έρχεται μέσα από την επαφή με τη γνώση, τις αξίες, τα ιδανικά που μεταλαμπαδεύονται στους μαθητές και τις μαθήτριες. Αντ’ αυτού όμως είναι φανερό πως προτεραιότητα δίνεται σε άλλους τομείς λόγω οικονομικών συμφερόντων (τράπεζες, εξοπλιστικά συστήματα κ.ά.).
Η αύξηση των μαθητών και μαθητριών μέσα στα τμήματα είναι αντίθετη με τη σύγχρονη παιδαγωγική και εξυπηρετεί μόνο την οικονομική στενότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το σχολείο από την Κυβέρνηση. Μαθητές και μαθήτριες στοιβάζονται μέσα σε μικρές και πολλές φορές παλιές και ακατάλληλες αίθουσες. Ειδικά για τα Νηπιαγωγεία η κατάσταση είναι τραγική όπου μία/ένας νηπιαγωγός είναι μόνη/ος με 20-25 νήπια καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου της/του με κινδύνους να ελλοχεύουν ανά πάσα στιγμή.
Η αύξηση των ψυχοκοινωνικών, συναισθηματικών και γνωστικών δυσκολιών στον μαθητικό πληθυσμό είναι ορατή ειδικά μετά την πανδημία, γεγονός που μας φέρνει μπροστά σε νέες προκλήσεις τις οποίες καλούμαστε να διαχειριστούμε μόνοι μας, χωρίς το απαραίτητο προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.).
Η αξιολόγηση που θεσμοθετήθηκε και η κοινωνία πιστεύει ότι αντιδρούμε αδικαιολόγητα έχει ως στόχο να λειτουργούν τα σχολεία με όρους επιχειρηματικούς, να κατηγοριοποιούνται σε «περιζήτητα» και σε «προς αποφυγή» (για όποιον γονέα μπορεί να επιλέξει), να καταργηθούν τα γεωγραφικά τους όρια, με συνέπειες για τους γονείς που μένουν γύρω από κάθε σχολείο και εν τέλει να κατηγοριοποιούνται και οι μαθητές/τριες που φοιτούν σε κάθε σχολείο (εξάλλου παραφράζοντας τα λόγια του Πρωθυπουργού «από συγκεκριμένες περιοχές «βγαίνουν» τεχνίτες»).
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μας εμπαίζει δημοσίως με αναφορές του τύπου «δεν υπάρχουν κενά και αν υπάρχουν να τα εξετάσουμε προσωπικά» ή «δεν πειράζει που δεν έχετε θέρμανση, έχετε διαδραστικό πίνακα (!)».
Το σχολείο που βλέπουμε να διαμορφώνεται αν μείνουμε άπραγοι, είναι ένα σχολείο – «επιχείρηση», το οποίο για να λειτουργεί καλά, θα πρέπει εμείς να γίνουμε επαίτες χορηγιών για να καλύψουμε την ανεπάρκεια του κράτους να μας στηρίξει. Είναι ένα σχολείο όπου μας ζητείται να δίνουμε βάση σε στόχους, αναφορές, καταγραφές και συμπληρώσεις εγγράφων αξιολόγησης και όχι στη διδασκαλία και τη διαμόρφωση
παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Διεκδικούμε τη λειτουργία των σχολείων όπως εμείς ξέρουμε ότι πρέπει να είναι, γιατί εμείς είμαστε οι πλέον αρμόδιοι. Εμείς είμαστε μέσα στις τάξεις, εμείς ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή με τα παιδιά, εμείς γνωρίζουμε τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου και των μαθητών/τριών μας.
Υπερασπιζόμαστε τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, την επαγγελματική και επιστημονική μας υπόσταση.
Για όλους τους παραπάνω λόγους σας καλούμε
να αναρωτηθείτε τι σχολείο θέλετε για τα παιδιά σας (με έμφαση στην παιδαγωγική ή την ανταγωνιστικότητα όπως διαμορφώνεται από την παγκόσμια οικονομία;)
να αναρωτηθείτε τι είδους εκπαιδευτικούς θέλετε για τα παιδιά σας (εμπνευσμένους παιδαγωγούς ή τρομοκρατημένους γραφειοκράτες;)
να είστε παρόντες και παρούσες δίπλα μας την Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου και ώρα 10:30 στην Πλατεία Δημοκρατίας, για να δώσουμε ένα δυναμικό παρόν και να στείλουμε μαζί ένα ξεκάθαρο μήνυμα
Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά – Οικονομική στήριξη των σχολείων – Εκπαιδευτικούς για όλα τα παιδιά από την αρχή του σχολικού έτους – Μείωση των μαθητών/τριών στις τάξεις
Μαζί μπορούμε να υπερασπιστούμε ακόμη πιο αποτελεσματικά το δημόσιο σχολείο και το δικαίωμα των παιδιών μας στην ολόπλευρη μόρφωση»
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος — Η Γενική Γραμματέας
Μάρθα Σαράκη — Αγγελική-Ευθαλία Συργιάννη
Σχετικά Άρθρα
SL1 – Βιτόρια: «Δεν μας απασχολεί τι έκανε στα προηγούμενα παιχνίδια ο Παναιτωλικός»
Super League K19: Ο Παναιτωλικός έχασε από τον Παναθηναϊκό με 2-3
SL1: Στο Αγρίνιο ο Παναθηναϊκός, δεκάδες οπαδοί περίμεναν την αποστολή