Αγρίνιο: Συλλαλητήριο για την παιδεία στις 4 Φεβρουαρίου

«Εργαζόμενοι – Καθηγητές – δάσκαλοι – γονείς – μαθητές. Βάζουμε STOP στα σχέδια της κυβέρνησης», αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωση-κάλεσμα σε συγκέντρωση μετά από κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και την συμμετοχή εκπροσώπων της Β’ ΕΛΜΕ, του Συλλόγου  Δασκάλων Αγρινίου, της  Ένωσης Γονέων & κηδεμόνων Αγρινίου, του Σωματείου Καθαριστριών Δημοσιών σχολείων, καθώς και άλλων σωματείων μελών του Εργατικού Κέντρο την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου.

Και συνεχίζει το κάλεσμα:

«Τις τελευταίες μέρες όλοι μας παρακολουθούμε με αγωνία και προσμονή για το αν θα ανοίξουν και με τι μέτρα προστασίας τελικά τα σχολεία μας εν μέσω πανδημίας.

Είδαμε το άνοιγμα των Δημοτικών και πήραμε μια γεύση…», συνεχίζει, «τα σχολεία άνοιξαν όπως είχαν ανοίξει τον Σεπτέμβρη και έκλεισαν τον Νοέμβρη: χάλια! Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην παίρνει τα απαραίτητα μέτρα για την λειτουργία των σχολείων την ώρα που περιμέναμε, έστω και τώρα, το Υπουργείο να ανοίξει  τα σχολεία με μια σειρά από μέτρα (που δεν πήρε στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και ήταν η αιτία να κλείσουν τα σχολεία) το Υπουργείο ανοίγει την πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς κανένα ουσιαστικό μετρό και πάλι.

Βάζει στη ζυγαριά του κόστους- οφέλους την υγεία των παιδιών μας και την δικιά μας και ανοίγει τα σχολεία με τους ίδιους όρους που τα έκλεισε. Προτάσσει την ατομική ευθύνη γονιών και παιδιών, σαν το μοναδικό εμπόδιο απέναντι στην πανδημία και μας καλεί να είμαστε εμείς, αυτοί που θα διαχειριστούμε και πάλι την επιστροφή των παιδιών μας στα σχολεία.

Το Υπουργείο, εν μέσω lockdown και πανδημίας, προχωρά σε μια ακόμα άθλια μεθόδευση.

Αξιοποιεί το κλείσιμο των σχολείων και των σχολών προκειμένου να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο.

Μετά την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για την Εκπαίδευση την άνοιξη, την ψήφιση του νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση τον Δεκέμβρη, φέρνει 3ο αντιδραστικό νομοσχέδιο σε αυτές τις συνθήκες.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας άρχισε να απειλεί ανήλικους μαθητές με πρόστιμα αν συναντιούνται σε πλατειές, πάρκα όταν επιστρέφουν στα σπίτια τους!!! ενώ την ίδια ώρα, συνεχίζει τους αντιεκπαιδευτικούς του σχεδιασμούς. Επέλεξε να απολύσει εκπαιδευτικό προσωπικό με τρίμηνη σύμβαση, ακόμα και σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

Μετά τις αλλαγές στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και την πρόσβαση στα πανεπιστήμια, επιδιώκει να φέρει την αστυνομία στα πανεπιστήμια, να κάνει πιο ελαστικές τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών (ακόμα και με τρίμηνες συμβάσεις ή με την αύξηση του ωραρίου των Νηπιαγωγών που καμιά σχέση δεν έχει με την ασφαλή αποχώρηση των νηπίων), προσπαθεί να καθιερώσει την τηλεκπαίδευση με αφορμή κάθε έκτακτη ανάγκη που προκύπτει, προωθεί την Αξιολόγηση, η οποία καμία σχέση δεν έχει με τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών ή με το να γίνει καλύτερο το Δημόσιο Σχολείο. Αν ήθελαν στην κυβέρνηση καλύτερο σχολείο θα μπορούσαν να ακούσουν εδώ και χρόνια τις προτάσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών.

ΑΝ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΟΜΙΖΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΗ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ…ΝΟΜΙΖΕΙ ΛΑΘΟΣ!
Προβληματικές συνδέσεις  στο διαδίκτυο, έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού για την συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πλατφόρμες και δίκτυο που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην διεκπεραίωσή της, έλλειψη επιμόρφωσης είναι προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός κόσμος.

Και ενώ όλα αυτά μένουν προβλήματα και μάλιστα άλυτα, έρχεται το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία και καλεί τους εκπαιδευτικούς να αξιολογήσουν την επίδοση των μαθητών για το πρώτο τετράμηνο καταθέτοντας βαθμολογία.

Παρά λοιπόν τις αέναες προσπάθειες  των συναδέλφων να προσφέρουν σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο,  παρόλο που το ΥΠΑΙΘ ομολογούσε το περασμένο σχολικό έτος ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, έρχεται και εφαρμόζει την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους μη συμμετέχοντες μαθητές και εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων μέσω βαθμολογίας.

Δε θέλουμε άλλη μια χαμένη σχολική χρονιά – Θέλουμε ανοιχτά σχολεία και  διεκδικούμε όλα αυτά που πρέπει να γίνουν, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια.

    • Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις. Διεκδικούμε 15 μαθητές ανά Τμήμα.
    • Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες. Θέλουμε σχολικά κτίρια που καλύπτουν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες.
    • Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα test covid-19 στα σχολεία. Να συνταγογραφείται το test covid-19 και να είναι δωρεάν για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
    • Πρόταξη όλων των εκπαιδευτικών στου εμβολιασμούς .
    • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα σχολεία.
    • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών – καμιά πρόσληψη «από το παράθυρο» με ευθύνη των Τοπικών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
    • Αρχές Γενάρη και ακόμα υπάρχουν εκατοντάδες εκπαιδευτικά κενά (ενδεικτικά αναφέρουμε: σε μαθήματα που είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενα, σε ειδικά μαθήματα πχ στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό πχ στην παράλληλη στήριξη).
    • Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας στα σχολεία.
    • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ουσιαστική λειτουργία με όλο το αναγκαίο προσωπικό στα Ειδικά Σχολεία.
    • Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων.
    • Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους. Κανένας μαθητής εκτός εκπαίδευσης – καμιά απουσία σε μαθητή που δεν έχει τα μέσα να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση.
    • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία. – Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
    • Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγησης. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
      Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
    • Να αποσυρθεί η ΥΑ για την Αξιολόγηση των σχολείων.
    • Καμιά αλλαγή ειδικά φέτος στο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Καμιά αλλαγή που μειώνει εισακτέους και αποκλείει μαθητές από Σχολές της επιλογής τους. Να αποσυρθεί το ν/σ που οδηγεί στην καταστολή και την αστυνομοκρατία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    • Να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εκπαίδευση των παιδιών που διαμένουν σε δομές προσφύγων.
    • Άμεση οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών  .
    • Διορισμός βοηθητικού προσωπικού .
    • Ασφαλή και ανοιχτά σχολεία είναι η θέση μας. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη.

Διεκδικούμε τα αιτήματα  μας αγωνιστικά

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΩΡΑ 18:00 ΣΤΗΝ Κ. ΠΛΑΤΕΙΑ

  • Εργατικό  Κέντρο Αγρινίου
  • Β’ ΕΛΜΕ – Σύλλογος Δασκάλων Αγρινίου
  • Ένωση γονέων & κηδεμόνων Αγρινίου
  • Σωματείο καθαριστριών Δημοσίων Σχολείων»