Προχωρά η προσυμβατική περίοδος του διαγωνισμού για την εργολαβία-σκούπα του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία καθώς με χθεσινή του απόφαση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε και τα δικαιολογητικά της Μυτιληναίος, κάνοντας ακόμα ένα βήμα.
- Ωστόσο οι εκπλήξεις για το έργο δεν έχουν πάψει. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com, η Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ προχώρησε σε μία ακόμα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αυτή τη φορά με αίτηση ακύρωσης για την αρνητική απάντηση που έλαβε στην προδικαστική προσφυγή προς την ΑΕΠΠ
Παράγοντες κοντά στην υπόθεση σημειώνουν πως η προσφυγή αυτή τη στιγμή που δεν αφορά αναστολή της διαδικασίας του διαγωνισμού, δεν συνιστά πρόβλημα και η προετοιμασία για την υπογραφή του έργου αλλά και το χρονοδιάγραμμα που καταρτίζεται, παραμένουν ως έχουν.
Η Μυτιληναίος, που αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 39,63%, εισέρχεται για πρώτη φορά στα μεγάλα οδικά έργα της χώρας και όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει και συνέχεια.
Η …ταλαιπωρημένη εργολαβία
Η …ταλαιπωρημένη εργολαβία-σκούπα που ολοκληρώνει την μετατροπή του άξονα “καρμανιόλα” Άκτιο-Αμβρακία, σε ασφαλή κλειστό αυτοκινητόδρομο δύο λωρίδων, έχει πίσω της δέκα χρόνια ιστορίας και μόλις 15 από τα συνολικά 48χλμ στην κυκλοφορία.
Πλέον στο ΥΠΟΜΕ τρέχουν τη διαδικασία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού με τα βήματα να είναι πολύ συγκεκριμένα. Αμέσως επόμενο βήμα είναι η ανακήρυξη της Μυτιληναίος ως οριστικής αναδόχου με στόχο το έργο να υπογραφεί μέχρι τα τέλη του Φθινοπώρου.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όταν εγκριθεί, θα περάσει από τη Βουλή (καθώς θεωρείται μεγάλο έργο) και κατόπιν να υπογραφεί η σύμβαση. Η χρονική διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 30 μήνες.
Η παράκαμψη Αμφιλοχίας προτεραιότητα
Πρώτη προτεραιότητα είναι η παράκαμψη Αμφιλοχίας, που έχει χρονοδιάγραμμα 15 μήνες από την έναρξη της σύμβασης. O αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48,5χλμ έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους και με τη λειτουργία του αναμένεται να αυξήσει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο που κάθε χρόνο θρηνούμε την απώλεια πολλών ανθρώπινων ζωών.
Το κόστος είναι 150εκ. ευρώ (ποσό με Φ.ΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 120.967.741,94 ευρώ). Επιπλέον υπάρχει ένα ποσό 10,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 8.467.741,94 ευρώ) για προαιρετικά έργα και και θα αφορά την εκτέλεση εργασιών για την απευθείας σύνδεσης της απόληξης του οδικού άξονα «Ακτίο – Αμβρακία», με την «Ιόνια Οδό» τμήμα από Χ.Θ 48+497 έως Χ.Θ 48+940. Το δικαίωμα της προαίρεσης μπορεί να ασκηθεί οποτεδήποτε εντός δύο ετών, από τη σύναψη της Σύμβασης. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Αποτελεί έργο phashing του Ε.Σ.Π.Α. 2007-2013.
Το έργο-φάντασμα είχε δημοπρατηθεί το 2009 σαλαμοποιημένο σε 4 τμήματα. Οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί τον Μάρτιο του 2010. Αποτέλεσμα της κατάτμησης ήταν το έργο να μπλοκάρει πολλές φορές και τελικά μετά από πολλές προσπάθειες να παραδοθούν στην κυκλοφορία 15 από τα 48χλμ. του αυτοκινητόδρομου. Η εξέλιξη αυτή δίνει τη δυνατότητα στο έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί έστω και εντός στενών χρονικών πλαισίων ενώ αποτελεί και μία μεγάλη επιτυχία για την Μυτιληναίος που κάνει μπάσιμο στα μεγάλα έργα της χώρας.
Νίκος Καραγιάννης – ypodomes.com
Σχετικά Άρθρα
«17 Κλωστές»: Στον Πειραιά, ο Καστελάνης κάνει έναν νέο φίλο
«Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα»: Ο Μιχαλιός Βροντάκης είναι στο Νοσοκομείο μεταξύ ζωής και θανάτου
«Famagusta»: Ο Αντρέας κι η Χριστίνα συμβουλεύουν τον Μάικλ