«Ανυπότακτο Αγρίνιο»: Ο Μιχάλης Ζαραβίνας για τις θέσεις της Δημοτικής Παράταξης για τη σχολική στέγη

Αυτές είναι οι θέσεις του «Ανυπότακτου Αγρινίου» για τη σχολική στέγη

  • Του Μιχάλη Ζαραβίνα*

 «Προτείνουμε:

  •  Σύσταση της Διεύθυνσης Σχολικών Κτιρίων, με συνεργασία όλων των Αντιδημάρχων και των Υπηρεσιών του Δήμου Αγρινίου, στελεχωμένη με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό όλων των σχετικών ειδικοτήτων. Απαραίτητη η άμεση συνεργασία με τις Εκπαιδευτικές Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Ατωλ/νίας και της Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (ΕΚΦΕ – ΠΛΗΝΕΤ κ.λπ.). Ευθύνη της νέας Διεύθυνσης:
  • Καταγραφή και η Αποτύπωση όλων των σχολικών κτιρίων του Δήμου μας. Σε κάθε σχολείο Δημιουργία Αρχείου Σχολικού Κτιρίου, με όλα τα Σχέδια και τις παρεμβάσεις
  •  Νομιμοποίηση και  Διευθέτηση τους όπου αυτό είναι απαραίτητο
  •  Ο περιοδικός έλεγχος, των Εγκαταστάσεων και η προληπτική συντήρηση Εγκαταστάσεων και Υποδομών
  • Διαπίστωση των αναγκαίων παρεμβάσεων και επισκευών σε συνεργασία με τις Σχολικές Κοινότητες
  •  Ιεράρχηση :  ο σχεδιασμός, ο χρονοπρογραμματισμός και η υλοποίησή όλων των απαραίτητων επισκευαστικών παρεμβάσεων και ανακαινίσεων. Όπου υπάρχει η δυνατότητα επιπρόσθετη κατασκευή εσωτερικών και εξωτερικών χώρων άθλησης και πολιτισμού, κοινόχρηστους χώρους και χώρους πρασίνου, Αρχείου του Σχολείου και γραμματειακής υποστήριξης
  •  Η ουσιαστική, λεπτομερώς σχεδιασμένη και στοχευόμενη ενεργειακή αναβάθμιση όλων των όλων των σχολείων με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης αλλά και την συμβατή παραγωγή ενέργειας που θα αποφέρει πρόσθετα έσοδα στο Δήμο μας. Μετατροπή των σχολικών συγκροτημάτων σε “Νησίδες Πρασίνου”, τόσο με υψηλή βλάστηση στα προαύλια όσο και με “Κήπους στις Σχολικές Στέγες”, όπου αυτό είναι εφικτό
  •  Ο προγραμματισμός για την ανέγερση νέων Σχολείων. Ο σχεδιασμός των νέων διδακτηρίων είναι απαραίτητο να ξεφύγει από την κατασκευή «κουτιών με αίθουσες», αλλά να περιλαμβάνει υπαίθριους και κλειστούς χώρους άθλησης και πολιτισμού, κοινόχρηστους χώρους και χώρους πρασίνου, πρόβλεψη για χώρους εργαστηρίων, θέσεων εργασίας, διοικητικής διεκπεραίωσης και εξυπηρέτησης, εκδηλώσεων και επιμόρφωσης, με αυξημένες δυνατότητες διασύνδεσης με νέα τεχνολογίες. Έτσι θα είναι δυνατή η χρήση των εγκαταστάσεων όχι μόνο από τη σχολική κοινότητα, αλλά από όλους τους φορείς και τους δημότες, κάνοντας πράξη το όραμα των «Ανοικτών Σχολείων»
  • Σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλ/νίας, επανασχεδιασμός της Χωροταξικής Κατανομής των Μαθητών στα Σχολεία της του Αγρινίου, ώστε να εξαλειφτεί το απαράδεκτο φαινόμενο του υδροκεφαλισμού κάποιων σχολείων και της αποδυνάμωσης άλλων
  •  Μεταφορά και Συγκέντρωση όλων των σχολικών μονάδων Τεχνικής Εκπαίδευσης, (ΕΠΑΛ – ΕΚ), Δια Βίου Μάθησης (ΔΙΕΚ) και Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Εσπερινά σχολεία και ΣΔΕ) στο συγκρότημα του πρώην ΕΠΛ. Ελευθερώνονται κτίρια για άμεση στέγαση εκπαιδευτικών υπηρεσιών και επιτυγχάνεται μεγάλη οικονομία
  •  Πλήρης Επιδότηση της Αστικής Μετακίνησης & Μεταφοράς όλων των μαθητών με ΜΜΜ, ανεξάρτητα από τις αντικοινωνικές προϋποθέσεις της σχετικής ΚΥΑ
  •  Εφαρμογή Οικονομιών Κλίμακας για την προμήθεια αναλώσιμων, με συμφωνίες από επαγγελματίες της τοπικής αγοράς.

Στόχος της Δημοτικής Αρχής, να μην υπάρχει μέχρι το τέλος της θητείας της, κανένα σχολείο με:

  • Προβλήματα Νομιμότητας και Λειτουργίας. Χωρίς σχετικό Φάκελο Σχεδίων, με πλήρως αποτυπωμένες, ιεραρχημένες και προγραμματισμένες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και Αρχείο Συντήρησης Εγκαταστάσεων, Υποδομών και Μηχανημάτων.
  •  Ενοικιοστάσιο ή με δρομολογημένη λύση

ΛΕΦΤΑ δεν υπάρχουν. Από που θα βρεθεί η Χρηματοδότηση; Ρωτούν οι Υπεύθυνοι.

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ αλλά δίνονται σε ιδιωτικά σωματεία, κλείνοντας τους το μάτι προεκλογικά,  αντί Δημοσίων Επενδύσεων στην Παιδεία με υπεραξία και μακροχρόνιο οικονομικό όφελος και θέτοντας προϋποθέσεις ανάπτυξης του τόπου.

Αντί να μεταφέρετε τα παράπονά σας στους Δημότες, καταγγείλετε την κεντρική Εξουσία και διεκδικείστε χρηματοδότηση σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Το εφικτό δεν είναι αρκετό και οδηγεί σε μαρασμό.

Μέχρι τότε:

 Συστήστε τη Διεύθυνση Σχολικών Κτιρίων με το Απαραίτητο Ανθρώπινο Δυναμικό

 Αναδιοργανώστε τις Υπηρεσίες σας και υιοθετήστε την πρακτική της Αυτεπιστασίας, της Υλοποίησης και της Ολοκλήρωσης των Έργων από τις Υπηρεσίες και τους Εργαζόμενους του Δήμου Αγρινίου. Ακολουθήστε το παράδειγμα άλλων Δήμων

 Σταματήστε τις αναποτελεσματικές συνολικές εργολαβίες αναβάθμισης και εξωραϊσμού των σχολικών υποδομών που δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα

 Απαιτήστε την επιστροφή του Σχολικού Κτιρίου στον Αϊ Γιάννη Ρηγανά από το Πανεπιστήμιο. Κακώς είχε παραχωρηθεί. Είναι ανήκουστο να πληρώνει ενοίκια χιλιάδων ευρώ ο Δήμος μας και να υπάρχουν κτίρια του Δήμου μας που παραμένουν άδεια και αναξιοποίητα, που δεν χρησιμοποιούνται για το σκοπό που είχαν παραχωρηθεί

*Ο Μιχάλης Ζαραβίνας είναι Καθηγητής Φυσικής Αγωγής – Προπονητής και Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Αγρινίου με το «Ανυπότακτο Αγρίνιο – Λαϊκή Συνέλευση»