Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος, επισκέφθηκαν σήμερα την περιοχή του Τατοΐου, προκειμένου να επιβλέψουν τα πρώτα έργα.
Στην περιοχή του Τατοΐου, για να επιβλέψουν τα πρώτα έργα υπογειοποίησης του ηλεκτρικού δικτύου Μέσης Τάσης, βρέθηκαν σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος.
- Τα έργα ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου και οι πρώτες εργασίες, με προϋπολογισμό 450.000 ευρώ, αφορούν στην κατάργηση εναέριου δικτύου Μέσης Τάσης, μήκους 3,4 χιλιομέτρων, και αντικατάστασής του από υπόγειο δίκτυο μήκους 4,3 χιλιομέτρων. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, η οποία υπολογίζεται μέσα στον Ιούνιο, το εναέριο δίκτυο Μέσης Τάσης επί της Λεωφόρου Τατοΐου, από το ύψος της συμβολής της με την είσοδο των πρώην βασιλικών κτημάτων έως τη συμβολή της με την οδό Αγίου Αντωνίου στον Δήμο Αχαρνών, θα καταργηθεί και θα αντικατασταθεί από υπόγειο.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει ότι οι εκσκαπτικές εργασίες στην περιοχή θα ολοκληρωθούν έως το τέλος Μαΐου, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν εργασίες αποξήλωσης του εναέριου δικτύου.
Με βάση τον προγραμματισμό, το 2021 σχεδιάζεται 40% αύξηση στις υπογειώσεις των καλωδίων που θα φτάσουν στα 340 χιλιόμετρα. Για την περίοδο 2022-2025 αντίστοιχα από 2.150 χιλιόμετρα υπογειώσεις, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν στο μεγαλύτερο ποσοστό από τα 187 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και σε άλλα προγράμματα ώστε να κλείσει το κενό με περίπου 600 χιλιόμετρα τον χρόνο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ κ. Τάσος Μάνος. Όπως σημείωσε, στην Ελλάδα τα υπόγεια καλώδια είναι μόλις το 11% του δικτύου, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι 50% και σε αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνονται σε ποσοστά 70% ή 80%.
- Το 30% όλου του πλάνου υπογειοποίησης θα γίνει στην Αττική που υπέφερε το προηγούμενο διάστημα και ένα 28% θα γίνει στα νησιά, στον τουριστικό πυλώνα της χώρας. Για τα έργα αυτά θα χρησιμοποιηθούν τρία εργαλεία. Στις περιπτώσεις που επιτρέπει το θεσμικό πλαίσιο θα χρησιμοποιηθούν ίδιοι πόροι του ΔΕΔΔΗΕ, δευτερευόντως οι αιτήσεις για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης οι οποίες ετοιμάστηκαν και εγκρίθηκαν και το πλάνο συγχρηματοδότησης 50%-50% με διάφορους δήμους ανά την Ελλάδα. Για την επιλογή των περιοχών έχει γίνει μελέτη που περιέχει 21 κριτήρια, με βάση τα οποία επιλέγονται εκείνες που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία, όπως δασικές, περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή πυκνότητα, οικονομική σημασία και ούτω καθεξής».
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΔΕΔΔΗΕ, την τετραετία 2022-2025 θα υπογειωθούν 2.152 χιλιόμετρα εναέριου δικτύου, με τις σχετικές μελέτες αναφορικά με τις περιοχές στις οποίες θα δοθεί προτεραιότητα να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Για ένα έργο, το οποίο καταρχήν θα προστατεύσει τον σημαντικότερο πνεύμονα πρασίνου, που έχει η Αττική, από έναν κίνδυνο πυρκαγιάς, μίλησε ο κ. Σκρέκας. Όπως δήλωσε τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ο ΔΕΔΔΗΕ θα επενδύσει πάνω από 1,5 δισ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, μέσης και χαμηλής τάσης, και βέβαια στην υπογειοποίηση των εναέριων καλωδίων.
- Από το Ταμείο Ανάκαμψης θα αξιοποιηθούν, όπως ανέφερε πόροι οι οποίοι θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των δικτύων. «Η απρόσκοπτη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας συμβάλλει συνολικά στον μετασχηματισμό του ενεργειακού κλάδου της χώρας. Προχωράμε σε πηγές ενέργειας, οι οποίες δεν παράγουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και με αυτόν τον τρόπο προστατεύουμε το περιβάλλον, την ατμόσφαιρα, τη βιοποικιλότητα και θωρακίζουμε τη χώρα μας απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος, δήλωσε ότι το κενό που έχουμε, να κλείσουμε είναι τεράστιο. «Και το ποσό των 20 δισ. ευρώ που θα χρειάζεται με έναν πρόχειρο υπολογισμό είναι επίσης τεράστιο». Το 2021, ο ΔΕΔΔΗΕ θα έχει 40% αύξηση στις υπογειώσεις των καλωδίων και θα φτάσει στα 340 χιλιόμετρα.
newmoney.gr
Σχετικά Άρθρα
Αγρίνιο: Όχημα «καρφώθηκε» σε επιχείρηση!
Αγρίνιο: Χωρίς ρεύμα πολλές περιοχές
Εκπέμπει SOS εξαιτίας της κακοκαιρίας