Εύηνος – Προς προσωρινή λύση: Τι είχαν δηλώσει στον Antenna Star Μαυρομμάτης – Κωστακόπουλος – Σπηλιόπουλος (Ηχητικά)

Προσωρινή λύση αναμένεται να δοθεί στο μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στον Εύηνο μετά τη νεροποντή της 12ης Δεκεμβρίου 2021, ένα θέμα που παρουσιάσαμε μέσα από το Antenna-Star.gr και το Ραδιόφωνο του Antenna Star 103.5.

  • Στη Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η οποία συνεδριάζει αύριο Τρίτη 15 Μαρτίου 2022, θα γίνει η εισήγηση για την έγκριση υποβολής της πρότασης για τα έργα αποκατάστασης της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας στον Εύηνο, από τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων της Π.Δ.Ε. κ. Αθανάσιο Μαυρομάτη.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχωρά σε μια ουσιαστική παρέμβαση για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που είχε ως αποτέλεσμα έναν ιδιότυπο αποκλεισμό των χωριών του Γαλατά, του Περιθωρίου, αλλά και του γειτονικού Ευηνοχωρίου.

Αναμένεται να εγκρίνει έργα αποκατάστασης της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως μεταβατική λύση, για την μετακίνηση των κατοίκων, έως ότου κατασκευαστεί η νέα οδική σύνδεση, με δεδομένο το γεγονός ότι η κατασκευή της νέας γέφυρας, με την οποία θα υπάρξει οριστική αποκατάσταση των συγκοινωνιών στην περιοχή θα πάρει τουλάχιστον δύο χρόνια.

Το έργο για τη σιδηροδρομική γέφυρα είναι προϋπολογισμού 2.054.838,71 ευρώ, όπως αναφέρεται στο σχετικό τεχνικό δελτίο, με βάση το οποίο θα γίνει η εισήγηση στη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Περιφέρειας την Τρίτη 15 Μαρτίου.

Όπως περιγράφεται στο τεχνικό δελτίο, «η σκοπιµότητα και τα αναµενόµενα αποτελέσµατα του έργου είναι η λειτουργική επαναφορά της προσβασιμότητας και της κυκλοφορίας σε μονή κατεύθυνση με έλεγχο της κυκλοφορίας με σηματοδότη, αποκατάσταση της κοινωνικής και οικονομικής ισορροπίας της ευρύτερης περιοχής που επηρεάζεται από την γέφυρα του Ευήνου ποταμού».

Για να επιλεγεί πάντως η αξιοποίηση της σιδηροδρομικής γέφυρας χρειάστηκαν οι συνεχείς κινητοποιήσεις των κατοίκων του Γαλατά και του Περιθωρίου, που βιώνουν δραματικές συνθήκες στην καθημερινότητά τους, αναγκαζόμενοι να διανύσουν τεράστιες αποστάσεις για προορισμούς, που άλλοτε ήταν λίγων χιλιομέτρων και πολύ μικρού χρόνου, κυρίως προς το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο και το Ευηνοχώρι.

Στο μεταξύ η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δια του αντιπεριφερειάρχη Θανάση Μαυρομμάτη, έχει κάνει επαφές και με τον ΟΣΕ, ώστε να παραχωρηθεί η χρήση της γέφυρας για όσο διάστημα και για τους σκοπούς που απαιτούνται, ενώ την 1η Φεβρουαρίου 2022, σε συνέντευξή του στον Antenna Star 103.5 και την εκπομπή «Με υπογραφή» του Σωκράτη Τσόμπου, στηλίτευσε τις διαχρονικές ευθύνες των αρμοδίων και κυρίως της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής που άφησαν τη Γέφυρα κυριολεκτικά στην τύχη της αφού στα 50 χρόνια ζωής της καμία ουσιαστική παρέμβαση και συντήρηση δεν έγινε προκειμένου να αποκατασταθούν οι φθορές του χρόνου. (Δείτε εδώ)

«Να εξεταστεί το ενδεχόμενο άμεσης επίλυσης του προβλήματος των γεφυρών του Ευήνου με την επιδιόρθωση της σιδηροδρομικής γέφυρας» είχε ζητήσει ο περιφερειακός σύμβουλος Δυτικής Ελλάδας κ. Χρήστος Κωστακόπουλος, ο οποίος  φιλοξενήθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2022 στην εκπομπή «Με υπογραφή» του Σωκράτη Τσόμπου στον Antenna Star 103.5. (Δείτε εδώ)

«Τη χρησιμοποίηση της σιδηροδρομικης γέφυρας ως προσωρινή λύση για τις μετακινήσεις των κατοίκων στο μεσοδιάστημα» είχε ζητήσει και η περιφερειακή παράταξη «Δυτική Ελλάδα Μπροστά» της οποίας ηγείται ο πρώην υπουργός και πρώην βουλευτής Αχαΐας, Κώστας Σπηλιόπουλος, σε συνέντευξή του στον Antenna Star 103.5 και την εκπομπή «Με υπογραφή» του Σωκράτη Τσόμπου, στις 2 Φεβρουαρίου 2022. (Δείτε εδώ)

Στο τεχνικό δελτίο αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Από την εκδήλωση ακραίων φυσικών φαινομένων το χρονικό διάστημα 10-12/12/2021 στην ευρύτερη περιοχή της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας όπου διέρχεται ο ποταμός Εύηνος, υπήρξε ανατροπή δύο μεσόβαθρων, βλάβες στα εναπομείναντα / υφιστάμενα βάθρα της σιδηροδρομικής γέφυρας και βλάβες στον μεταλλικό φορέα αυτής με καταστροφή μέρους του, με αποτέλεσμα να καταστεί επικίνδυνη και εξ αυτού αδύνατη η λειτουργικότητα του έργου υποδομής προσβασιμότητας δια αυτής, ενώ εγκυμονείται ο κίνδυνος μερικής ή ολικής κατάρρευσης της».

Οι εργασίες αποκατάστασης των βλαβών περιλαμβάνουν: «Απομάκρυνση του βλαφθέντος καταστρώματος και βλαφθέντων μεσόβαθρων, αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης των υπολοίπων μεσόβαθρων και των ακρόβαθρων αυτής, έλεγχος και ανακατασκευή του μεταλλικού φορέα αυτής για την επίτευξη προσβασιμότητας και μερικής κυκλοφορίας οχημάτων σε μονή κατεύθυνση με έλεγχο της κυκλοφορίας με σηματοδότη. Ανακατασκευή της γέφυρας κατόπιν διαπίστωσης των ορίων των βλαβών και της αναγκαιότητας αποκατάστασης και ανακατασκευής, για τη λειτουργική επαναφορά της προσβασιμότητας και της κυκλοφορίας».


Agrinio365 Media Group