Μαθητές Δ. Ελλάδας δημιούργησαν τρεις μικρές ταινίες στο πλαίσιο του προγράμματος PATH

Με τρεις μικρές ταινίες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσια υλοποίησης της δράσης του προγράμματος PATH «Μαθητικός  Διαγωνισμός» ενταγμένης στο interreg Greece-Italy ενίσχυσαν το οπλοστάσιο με τα εργαλεία για την Τουριστική τους προβολή οι Δήμοι της Δυτικής Ελλάδας.

  • Η δράση αυτή υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που από κοινού με την Π.Ε.Δ.Δ.Ε. υλοποιούν το σημαντικό αυτό πρόγραμμα για την ενίσχυση της τουριστικής προβολής των Δήμων. Η ανταπόκριση των μαθητών παρόλες τις δυσκο«λίες της χρονικής συγκυρίας ήταν σημαντική και το αποτέλεσμα της δουλειάς τους μια ευχάριστη έκπληξη. Οι τρείς πρώτες ταινίες είναι:

Λάμπεια Όρη  Δίβρη 

Η ταινία  ήταν  πολύ ολοκληρωμένη και άρτια τόσο αισθητικά όσο και από  την σκοπιά της  λειτουργικής παρουσίασης όλων των επιμέρους στοιχείων και παραμέτρων που απαιτεί  μια τέτοια παραγωγή που στοχεύει στην τουριστικής προβολή και στην προσέλκυση επισκεπτών.

Μέσα στην σύντομη διάρκεια της ταινίας πρόβαλαν τοπία της περιοχής από όλες τις εποχές του χρόνου τονίζοντας έτσι το ενδιαφέρον της περιοχής  καθ’ όλην την διάρκεια του έτους για τον επισκέπτη.

Το υλικό που επιλέχθηκε να προβληθεί ισορρόπησε τόσο σε τοπία και μακρινές λήψεις, όσο και σε  εστιασμένα αξιοθέατα προβάλλοντας πολύ εύστοχα την τοπική παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τα λιθόκτιστα κτήρια.

Σύντομη αναφορά έγινε στο ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Φυσικού Περιβάλλοντος, στην ιστορικότητα της περιοχής και στις δραστηριότητες που ενδείκνυνται για τον επισκέπτη. Σημαντική συνεισφορά στο άρτιο αισθητικό αποτέλεσμα είχε η επιλογή του Δημοτικού Τραγουδιού που το τραγούδησε τόσο όμορφα μαθήτρια του σχολείου ντύνοντας τις εικόνες που παρακολουθούσαμε με στίχους που τις ζωντάνευαν  μοναδικά.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί η πρωτοβουλιακή  προσθήκη και αγγλικών υποτίτλων μετατρέποντας έτσι το «υλικό προβολής»  έτοιμο τελικό προϊόν προς  χρήση σε συναφείς ανάγκες των φορέων μας

ΒΟΥΡΑΙΚΟΣ

Μια εξαιρετικά φιλόδοξη, εύστοχη και ολοκληρωμένη προσπάθεια. Ξεκινώντας η ταινία δίνει μια πρόθεση υπερτοπικότητας αναφερόμενη στην συνολική ομορφιά της χώρας μας, συμπυκνώνει στον νομό μας και καταλήγει στο αντικείμενο  της, αυτό της προβολής του φαραγγιού του Βουραικού, και όχι μόνον αφού δεν μένει μόνο στην παρουσίαση της φυσικής του ομορφιάς .

Εξ αρχής το συνδέει με την ομώνυμη πορεία διάβασής του μετατρέποντας το σε «δράση-γεγονός» και προσκαλώντας τον θεατή να γίνει επισκέπτης συμμετέχοντας στην όμορφη αυτή περιπέτεια. Για την οικονομία του χρόνου επιλέγεται  κάποιες φορές η διαίρεση του κάδρου σε τέσσερα καρέ σε συναφή τοπία περιβάλλοντος.

Στα θετικά της προσπάθειας πιστώνεται η πρωτότυπη από τους ίδιους τους μαθητές λήψη φωτογραφιών, βιντεοσκόπηση επί τόπου, καθώς και η συμμετοχή των ιδίων στις σκηνές κοινού.

Η παρεχόμενη πληροφορία από το εναλλασσόμενο από τις ίδιες τις μαθήτριες «spikaz» είναι ολοκληρωμένη, σύντομη και περιεκτική καλύπτοντας όλες τις δυνατές παραμέτρους όπως  φυσικό περιβάλλον-προστασία,  ιστορικότητα και τα  μοναδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συρμού που του προσδίδουν και την ονομασία του Οδοντοτός. Η πρόβλεψη για Αγγλικούς υπότιτλους θα ολοκλήρωνε την προσπάθεια μετατρέποντας την ταινία έτοιμο υλικό προβολής σε διακρατικές διοργανώσεις μας.

Η ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΛΥΔΩΝΑ 

Η ταινία ανταποκρίθηκε στον στόχο της, αυτόν της προβολής ενός συγκεκριμένου αξιοθέατου, όπως αυτό του αρχαίου θεάτρου της Καλυδώνας. Οι εναέριες λήψεις δίνουν την ευκαιρία στον θεατή να αντιληφθεί πλήρως την διάσταση και την εικόνα του συγκεκριμένου αξιοθέατου -μνημείου  μέσα στο συνολικό τοπίο και στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Η συμπυκνωμένη και σύντομη ιστορική παρουσίαση, όπως αποδόθηκε στους υπότιτλους, ήταν απόλυτα ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη εστιάζοντας στην διαχρονικότητα και στην σύνδεση των επιμέρους στοιχείων του αξιοθέατου στην διάρκεια της Ιστορίας. Η επιλεχθείσα μουσική συνόδευε όμορφα το βλέμμα του θεατή δίνοντας του την ευκαιρία να συγκεντρωθεί στην προβαλλόμενη πληροφορία και στην εικόνα.