Tο αντιπολεμικό αριστούργημα του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του», με τον Τάσο Ιορδανίδη στον ρόλο του πολύπαθου Τζο, θα προβληθεί τις επόμενες ημέρες διαδικτυακά για 3 μοναδικές μαγνητοσκοπημένες προβολές από το θέατρο Άλφα.
- Ο βραβευμένος Τάσος Ιορδανίδης (α’ βραβείο ερμηνείας στα Βραβεία Κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα για την παράσταση «Πατέρας» στο θέατρο Αποθήκη) θα ενδυθεί για άλλη μια φορά τον ρόλο του Τζόνι, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θάλειας Ματίκα, σε μια από τις σημαντικότερες παραστάσεις που είδαν το φως της σκηνής τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα.
Δυο λόγια για το έργο:
Ο Τζο, ένας νεαρός Αμερικανός στρατιώτης, τραυματίζεται φρικτά κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από μια οβίδα. Ακρωτηριασμένος στα χέρια και τα πόδια, χωρίς όραση και ακοή, με διαλυμένο πρόσωπο και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γιατρών, με κατεστραμμένο εγκέφαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο, με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί ως πειραματόζωο. Ωστόσο, ο Τζο, καταδικασμένος σε μια ολοκληρωτική σιωπή, αρχίζει ξαφνικά να σκέφτεται, να αισθάνεται, να ονειρεύεται και να θυμάται, διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις της επιστήμης…
Σκηνοθετικό σημείωμα:
ΟΤζο, όπως κάθε άνθρωπος, το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια όμορφη χώρα. Δεν έχει σημασία σε ποιά. Όλες οι χώρες είναι όμορφες. Ο πόλεμος όμως ακύρωσε τη ζωή του. Δεν ήταν δικός του αυτός ο πόλεμος. Ποτέ δεν έμαθε κι ούτε θα μάθει για ποιο λόγο πραγματικά έγινε αυτός ο πόλεμος, για ποιο λόγο γίνονται οι πόλεμοι. Το μόνο που νιώθει είναι το αίμα του να χτυπάει στα μηνίγγια του. Αλλά δεν πονάει. Είναι ένας ζωντανός που είναι νεκρός. Ένας νεκρός που είναι ζωντανός. Μπορεί να μην έχει ούτε πόδια, ούτε χέρια, ούτε ακοή, ούτε φωνή, να μην έχει πρόσωπο, να είναι ένα κομμάτι κρέας που το τρέφουν με σωληνάκια, αλλά χτυπάει η καρδιά του και το κυριότερο σκέφτεται. Έχει μνήμη. Θυμάται, σκέφτεται, θυμώνει, επιθυμεί, παλεύει για επικοινωνία. Δεν θέλει να συνεχίσει να ζει κάτω από αυτές τις συνθήκες αν δεν μπορεί να είναι χρήσιμος για τον άνθρωπο. Αναζητά ευήκοα ώτα. Αλλά μάταια. Η αντιπολεμική φωνή του γίνεται μια φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Θάλεια Ματίκα.
«Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του» που γράφτηκε το 1939 και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο το 1971. Κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου των Η.Π.Α., ενώ η ταινία, που σκηνοθέτησε ο συγγραφέας, πήρε το Διεθνές Βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών.
Η ταυτότητα της παράστασης:
Θεατρική διασκευή και απόδοση κειμένου: Σοφία Αδαμίδου
Σκηνοθεσία: Θάλεια Ματίκα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σκηνογραφία-Κοστούμι: Ηλένια Δουλαδήρη
Μουσική: Τάσος Σωτηράκης
Κάμερα-Μοντάζ: Σωτήρης Τζατζάκης
Βοηθός κάμερας: Γεωργία Αρβανίτη
Τηλεσκηνοθεσία: Αλέξανδρος Τηλιόπουλος
Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Στον ρόλο του Τζο ο Τάσος Ιορδανίδης
Παραγωγή: Art Ensemble
Η μαγνητοσκόπηση υψηλής ανάλυσης, με χρήση πολλαπλών καμερών πραγματοποιήθηκε στο θέατρο Άλφα.
Η διαδικασία παρακολούθησης της παράστασης είναι η εξής:
Αγοράζοντας ένα εισιτήριο / κωδικό για την προβολή της παράστασης, θα λάβετε στο email σας link με τη σελίδα της παραγγελίας σας από όπου θα μπορείτε να κατεβάσετε το παραστατικό σας (εισιτήριο)
Ανοίγοντας το εισιτήριό σας, παίρνετε τον μοναδικό κωδικό του barcode σας
Εισάγετε τον κωδικό αυτό στη σελίδα που αντιστοιχεί στην προβολή που έχετε επιλέξει:
Παρασκευή,11/12/20 https://www.viva.gr/tickets/streaming/351563/o-tzoni-pire-to-oplo-tou-11-12
Σάββατο,12/12/20 https://www.viva.gr/tickets/streaming/351564/o-tzoni-pire-to-oplo-tou-12-12
Κυριακή,13/12/20 https://www.viva.gr/tickets/streaming/351565/o-tzoni-pire-to-oplo-tou-13-12
Για να παρακολουθήσετε την παράσταση στην πλατφόρμα του VIVA.gr παρακαλούμε να μπείτε στην σελίδα προβολής 15′ πριν την έναρξη της παράστασης, προκειμένου να πραγματοποιήσετε τυχόν απαραίτητες ρυθμίσεις έγκαιρα και με ασφάλεια.
Η είσοδος του κοινού στην σελίδα προβολής της παράστασης δύναται να πραγματοποιηθεί από την ώρα έναρξης έως και τις 23:59. Μετά τις 00:00 το login στην παράσταση, θα σταματήσει να είναι διαθέσιμο
Απαγορεύεται αυστηρά η μαγνητοσκόπηση, ηχογράφηση, φωτογράφηση μέρους ή/και όλης της παράστασης & κάθε χρήση οπτικοακουστικών μέσων καταγραφής. Καταστρατήγηση του παρόντος διώκεται ποινικά.
ieidiseis.gr
Σχετικά Άρθρα
Αγρίνιο – Κινηματογραφική Λέσχη: Αυτό είναι το πλήρες πρόγραμμα για τη σεζόν 2024-25
Eurovision 2025: 187 οι υποψηφιότητες, στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
24 Νοεμβρίου η Ομάδα Γυναικών Αγρινίου στο Μουσείο «Βάσως Κατράκη»