Οι κορυφαίοι Ρώσοι χορευτές μπαλέτου έρχονται στην Αθήνα (Video)

Θα παρουσιάσουν ένα γκαλά βασισμένο στην περίφημη «Λίμνη των Κύκνων», τον Οκτώβριο, στο Ηρώδειο και στο Christmas Theater.

  • Οι κορυφαίοι χορευτές των μεγαλύτερων θεάτρων μπαλέτου της Ρωσίας, του Μπολσόι και του Μαριίνκσι, ανεβαίνουν στην σκηνή του Ηρωδείου, στις 6 Οκτωβρίου, και στην σκηνή του Christmas Theater, στις 7 Οκτωβρίου, για να παρουσιάζουν ένα από τα πιο εντυπωσιακά γκαλά κλασικού χορού στον κόσμο, βασισμένο στο μπαλέτο των μπαλέτων, την «Λίμνη των Κύκνων». Διάσημα ονόματα της διεθνούς κλασικής χορευτικής σκηνής, Ευγενία Ομπρατσόβα, Άννα Νικούλινα, Εκατερίνα Κονταούροβα, Εκατερίνα Οσμόλκινα και Σβετλάνα Λούνκινα έρχονται στην Αθήνα για να μαγέψουν το ελληνικό κοινό κατά την διάρκεια της παράστασης αυτής που έχει τίτλο «Μαύρος Κύκνος».

Η «Λίμνη των Κύκνων» αποτελεί το κορυφαίο έργο στην ιστορία του κλασικού μπαλέτου. Ο διπλός ρόλος Οντέτ – Οντίλ πολλές φορές ερμηνεύεται από διαφορετικές μπαλαρίνες στην ίδια παράσταση και όχι απαραίτητα από μία. Πρόκειται για τους ρόλους που η ανάθεσή τους αποτελεί όνειρο ζωής για κάθε μπαλαρίνα.

Η Οντέτ είναι ο Λευκός Κύκνος και η Οντίλ είναι ο Μαύρος Κύκνος. Η επιλογή του χρώματος αντιπροσωπεύει την αντίθεση μεταξύ των γυναικών που διεκδικούν την καρδιά του πρίγκιπα Ζίγκφριντ. Η Οντέτ ως λευκός κύκνος αντιπροσωπεύει την αγνότητα, την πραγματική αγάπη, το καλό, ενώ η Οντίλ ως μαύρος κύκνος αντιπροσωπεύει, φυσικά, το κακό και τον φθόνο, λόγω των κακών προθέσεων του  πατέρα της που προσπαθεί, με τα μάγια, να αναγκάσει τον Πρίγκιπα να απαρνηθεί την Οντέτ για να αγαπήσει την κόρη του Οντίλ.

Ωστόσο ένα από τα θεμέλια του διάσημου μπαλέτου και ταυτόχρονα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μέρη του, είναι το λεγόμενο «Black pas de deux». Είναι η στιγμή που η Οντίλ χορεύει ως Μαύρος Κύκνος με την μορφή της Οντέτ και προσπαθεί να εξαπατήσει τον πρίγκιπα Ζίγκφριντ ώστε να την αγαπήσει. Είναι επίσης η στιγμή που ο Μαύρος Κύκνος επιστρατεύει ένα από τα σπουδαιότερα και πιο εντυπωσιακά τεχνάσματα για να κερδίσει την αγάπη του πρίγκιπα, εκτελώντας τα 32 συνεχόμενα φουετέ (Fouettés), μία από τις πιο απαιτητικές στιγμές κάθε μπαλαρίνας.

Στον «Μαύρο Κύκνο» θα παρουσιαστούν κυρίως χορογραφίες από την παράσταση «Λίμνη των Κύκνων» του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι στην διασκευή χορογραφίας του Γιούρι Γκριγκορόβιτς (βασισμένη πάντα στην αυθεντική χορογραφία Πετιπά – Ιβάνοφ). Η χορογραφία του Γκριγκορόβιτς είναι αυτή που παρουσιάζεται ακόμα και σήμερα στο Μπαλέτο Μπολσόι της Μόσχας.

Μια σπουδαία στιγμή της βραδιάς είναι η παρουσίαση της μοναδικής χορογραφίας «Ο Θάνατος του Κύκνου» που είχε δημιουργηθεί ειδικά για την σπουδαιότερη πρίμα μπαλαρίνα όλων των εποχών Άννα Πάβλοβα από τον Μιχαήλ Φοκίν το 1907. Είναι ένα εμπνευσμένο σόλο από το ομώνυμο ποίημα του Τένυσσον βασισμένο σε μουσική από τη 13η “κίνηση” του έργου του Καμίγ Σαίν Σάνς “Το Kαρναβάλι των Zώων” για βιολί και πιάνο. Έκτοτε θεωρείται η κορυφαία δοκιμασία για μία μπαλαρίνα.

Τέλος σε επιλεγμένα μέρη της παράστασης παρουσιάζονται μοναδικές στιγμές από τις παραστάσεις «Ωραία Κοιμωμένη» του Πιοτρ Τσαϊκόφσκι, «Κουρσάρος» του Αντόλφ Αντάμ και «Σεχραζάτ» του Νικολάι Ρίμσκι – Κόρσακοφ βασισμένο στο παραμύθι «Χίλιες και μια Νύχτες».

protothema.gr