Το Δ.Σ. του Σ.Λ.Φ.Ε.Ε. Αγρινίου & Περιχώρων: Επανερχόμαστε σε ένα θέμα για το οποίο είχαμε ενημερώσει σχετικά στις 9/12/2021 με Δελτίο Τύπου.
- Εκτός από τις γνωστές μεθόδους εξαπάτησης: α) μέσω τηλεφώνου κάποιος προσποιούμενος πελάτη που θέλει να πληρώσει ηλεκτρονικά, ζητά κωδικούς τράπεζας και αριθμό κάρτας με στόχο να αποσπάσει χρηματικά ποσά από τον λογαριασμό του πολίτη β) προσποιούμενος υπάλληλο λογιστικού γραφείου ζητά κωδικούς taxis, ΙΒΑΝ κτλ.
Πλέον έχουμε περάσει σε άλλο επίπεδο εξαπάτησης. Πιο συγκεκριμένα, οι επιτήδειοι στέλνουν μήνυμα στο κινητό του φορολογούμενου, το οποίο μήνυμα χρησιμοποιεί τα λογότυπα του GOV.GR και «ενημερώνει» για επιστροφή φόρου που δικαιούται ο φορολογούμενος, την οποία για να εισπράξει πρέπει να μπει σε ένα link, το οποίο προφανώς είναι ψεύτικο και ή κλέβει τους κωδικούς taxis ή εγκαθιστά κακόβουλο λογισμικό στο κινητό του. Δυστυχώς με αυτόν τον τρόπο είναι πιο δύσκολο για τον φορολογούμενο να αντιληφθεί την απάτη.
Το κράτος οφείλει άμεσα να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση αυτού του φαινομένου. Μέχρι όμως αυτό να συμβεί και για να εκλείψει το συντομότερο δυνατό αυτό το φαινόμενο, προτείνουμε στους πολίτες: να μην εμπιστεύονται μηνύματα στο κινητό τους ή στο email τους που προέρχονται (υποθετικά) από το Υπουργείο Οικονομικών και τους χαρίζουν χρήματα.
Το πρώτο που έχουν να κάνουν όταν βλέπουν τέτοια μηνύματα είναι να τα διαγράφουν και έπειτα να επισκέπτονται την σελίδα της Α.Α.Δ.Ε. να εισέρχονται με τους προσωπικούς τους κωδικούς και να ελέγχουν για νέα μηνύματα στην αντίστοιχη εφαρμογή επικοινωνίας.
Επίσης πολύ σημαντικό σε κάθε περίπτωση απάτης εναντίον σας να ενημερώνετε άμεσα τις αστυνομικές αρχές και ειδικά την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σχετικά Άρθρα
13 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις
SL1: Ο Λούκας Τσάβες μονιμοποιήθηκε…
«Μαύρα» Χριστούγεννα για τα μαγαζιά