Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού της Σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – νέος λιμένας Πατρών

Ολοκληρώθηκε σε διάστημα περίπου 3 μηνών η πρώτη φάση των έξι νέων σιδηροδρομικών έργων της ΕΡΓΟΣΕ ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία , ακολουθώντας τον στρατηγικό σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα για την πορεία προς την υλοποίηση κομβικών έργων, ανοίγει πλέον ο δρόμος για την έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

  • Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε την Τετάρτη 20 Απριλίου 2022 τα Πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς.

Ταυτόχρονα, στην ίδια συνεδρίαση του ΔΣ εγκρίθηκε και η δημοπράτηση του Τεχνικού Συμβούλου που θα υποβοηθά την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Οι υπηρεσίες που θα παράσχει θα αφορούν σε θέματα αξιολόγησης μελετών, επιλογής τεχνικών μελετητικών λύσεων και σύνθεσης αυτών σε μια τελική βέλτιστη λύση, καθώς και στην υποστήριξη στην εκπόνηση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών κ.α.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών. Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, ο οποίος θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο της υπό ανάθεσης σύμβασης.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Η αξιοποίηση του συνιστά για την ΕΡΓΟΣΕ στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας. Στόχος, ο σχεδιασμός άρτιων τεχνικών έργων εθνικής εμβέλειας και η επιτάχυνση των διαδικασιών σε όλες τις φάσεις και τα στάδια υλοποίησης τους».

Τα έργα είναι τα εξής:

– Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης – ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. €

– Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες Ξάνθης με προϋπολογισμό 1,68 δισ. €

– Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. €

– Κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. €

– Κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. €

– Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής  στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. € που ολοκληρώνει τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα

Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

ypodomes.com