Σχολεία: Πρώτη ημέρα με την ευχή να μην έχουμε ξανά μέτρα για τον κορωνοϊό

Στα θρανία κάθονται σήμερα οι μαθητές όλης της χώρας, οι οποίοι έχουν πάρει τα βιβλία τους και ήδη μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Το πρώτο κουδούνι που ήχησε χθες Δευτέρα (12/09) προκάλεσε χαμόγελα στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς ύστερα από 2,5 χρόνια η επιστροφή στο σχολείο ήταν σε χαλαρό πλαίσιο.

Η πρώτη ημέρα του νέου σχολικού έτους αποτυπώνεται σε αριθμούς ως εξής: 1.341.985 μαθητές και 160.000 εκπαιδευτικοί σε περίπου 14.000 σχολεία, που άνοιξαν τις πόρτες τους. Από παντού ακούγονταν οι ευχές για «καλή αρχή» και ευχή να μην αναγκασθούμε ξανά να πάρουμε μέτρα για τον κορωνοϊό.

Ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή ο ήχος του σχολικού κουδουνιού στο νηπιαγωγείο της Ερεικούσας στα Διαπόντια νησιά, το οποίο λειτουργεί εφέτος για πρώτη χρονιά και υποδέχθηκε δύο μαθητές. Στο νησί υπάρχει ήδη δημοτικό σχολείο. «Οπου υπάρχει έστω και ένας μαθητής φτιάχνουμε σχολείο» λέει στο protothema.gr ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης. Σε ό,τι αφορά στις προσλήψεις για να μην υπάρχουν κενά το υπουργείο  Παιδείας λέει ότι στους 8.600 μόνιμους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς προστίθενται 32.000 αναπληρωτές για να καλυφθούν οι ανάγκες και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.

Το νέο διδακτικό έτος που μόλις ξεκίνησε ολοκληρώνεται σε νηπιαγωγεία και δημοτικά στις 15 Ιουνίου. Στα γυμνάσια τα μαθήματα ολοκληρώνονται στις 30 Μαΐου, προκειμένου να αρχίσουν οι προαγωγικές εξετάσεις που τελειώνουν στις 15 Ιουνίου. Τα μαθήματα στα λύκεια ολοκληρώνονται στις 19 Μαΐου. Η κλήρωση για εισαγωγή στα πειραματικά σχολεία θα διεξαχθεί στις 28 Απριλίου 2023 ενώ οι εξετάσεις για εισαγωγή σε πρότυπα σχολεία θα διεξαχθούν στις 29 Απριλίου.

Οι φετινές αλλαγές

α) σχεδόν 8.600 νέοι μόνιμοι διορισμοι σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

β) Επέκταση ολοήμερου:
– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

Κλείσιμο

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.
– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Στην Δραπετσώνα ο Μητσοτάκης για τον αγιασμό

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βρέθηκε το πρωί της Δευτέρας στην τελετή αγιασμού στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Δραπετσώνας Μαζί του ήταν και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Ο πρωθυπουργός συνομίλησε με τα παιδιά και ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά σε όλους.

«Να σας ευχηθώ να έχουμε μια καλή σχολική χρονιά με χαρά, με υγεία, χωρίς τις περιπέτειες και τις αγωνίες της πανδημίας, σε ένα σχολείο το οποίο αλλάζει, εξελίσσεται και προσπαθούμε συνέχεια να γίνεται ολοένα και καλύτερο. Με περισσότερους εκπαιδευτικούς, για πρώτη φορά τα τελευταία δύο χρόνια διορίσαμε σχεδόν 25.000 νέους εκπαιδευτικούς. Με διευρυμένο πρόγραμμα στο ολοήμερο σχολείο, τα μισά ολοήμερα σχολεία θα λειτουργήσουν μέχρι τις 17:30 το απόγευμα, για μεγάλη ανακούφιση για εργαζόμενους γονείς, αλλά μία ευκαιρία και για στο σχολείο να προσφέρει στα παιδιά μας νέες εμπειρίες και πρόσβαση σε νέες δεξιότητες. Με νέα προγράμματα σπουδών, με εργαστήρια σπουδών, προσπαθούμε να κάνουμε για τα παιδιά μας, το σχολείο πιο ενδιαφέρον. Και θέλω σε αυτή τη στιγμή να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους εκπαιδευτικούς μας. Σε αυτούς οι οποίοι, στα δύσκολα χρόνια της πανδημίας, προσαρμόστηκαν με πάρα πολύ μεγάλη ταχύτητα στις επιταγές της τηλεκπαίδευσης, σε αυτούς που δίνουν πάντα τον καλύτερό τους εαυτό για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση στα παιδιά μας», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στους δασκάλους, στα παιδιά και στους γονείς.

Δεν θέλουν μέντορες στα σχολεία ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

Απεργία – αποχή από τις υπουργικές αποφάσεις για τους ενδοσχολικούς συντονιστές και τους μέντορες κήρυξε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, η οποία δεν θέλει να μπουν μέντορες στα σχολεία. Δημοσιοποιεί και σχετικό έγγραφο, στο οποίο οι δάσκαλοι δηλώνουν την απεργία – αποχή ζητώντας από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει τις υπουργικές αποφάσεις και τους νόμους Η Ομοσπονδία των δασκάλων υπογραμμίζει ότι καλύπτει πλήρως τους εκπαιδευτικούς στο να μην εφαρμόσουν τις σχετικές αποφάσεις, «με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών».

Επίσης, η ΟΛΜΕ καλεί το υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την απόφαση για τη συγκρότηση εκπαιδευτικών ομίλων στα σχολεία και τον ορισμό ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων

protothema.gr