Ερώτηση που έχει κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή από την Ελληνική Λύση με Αριθμό Πρωτοκόλλου 3190/14-02-2022 σχετικά με το θέμα «Μακροχρόνια εκκρεμής ανάγκη υλοποίησης δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας» και την απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο.
- ΕΡΩΤΗΣΗ
Του: Κυριάκου Βελόπουλου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Λάρισας
ΠΡΟΣ: Τoν κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Τον κ. Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: «Μακροχρόνια εκκρεμής ανάγκη υλοποίησης δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας»
Κύριοι, κύριοι Υπουργοί,
Σύμφωνα με ενημέρωση από πολίτες απανταχού την Επικράτεια, επικρατεί προβληματισμός και περίσκεψη, αναφορικά με τα αργά ανακλαστικά της Πολιτείας στο θέμα δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας. Ένα θέμα εκκρεμές επί σειρά ετών του οποίου η υλοποίηση αποτελεί μια προοπτική που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις, στον τουρισμό και στην ανάπτυξη της χώρας μας, όπου κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο και βασικό γνώρισμα της μορφολογίας της είναι η ακτογραμμή και τα νησιά της. Υποσχέσεις και δεσμεύσεις υπήρξαν ως τώρα πολλές και παρά το γεγονός ότι το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει με τους νόμους ν. 4663/2020 και ν. 4757/2020, όπου απλοποιήθηκε η διαδικασία ίδρυσης, λειτουργίας και προώθησης δημιουργίας των υδατοδρομίων, δυστυχώς εξακολουθούμε να απέχουμε πολύ από τη λειτουργία τους στην πράξη. Μετά λύπης συνειδητοποιούμε ότι η Πολιτεία, μέσω του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών επιδεικνύει για ακόμη μια φορά αδράνεια και αργά ανακλαστικά. Για να ξεκινήσει ένα μεγαλόπνοο έργο, όπως αυτό της δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων, απαιτούνται ανάληψη απτών πρωτοβουλιών προς υλοποίηση, καθώς και δημιουργία υποδομών αλλά και προσέλκυση επενδυτών. Απαιτούνται χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων σε περισσότερα μέρη συγχρόνως, αξιοποιώντας τις υποδομές που θα δημιουργήσει η Πολιτεία, ώστε τούτα να αποτελέσουν μια ουσιαστική και επαρκή λειτουργική ενότητα. Ένα δίκτυο ελκυστικό σε επενδυτές και χρήστες των υδροπλάνων. Έτσι ενδεικτικά, θα μπορούσε να δημιουργηθεί δίκτυο υδατοδρομίων σε Δυτική Ελλάδα, Ιόνια νησιά, νησιά του Αιγαίου. Οι προοπτικές και οι δυνατότητες της Ελλάδας στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι ευοίωνες και πολλά υποσχόμενες. Η Πολιτεία συνειδητοποιώντας το, εκμεταλλευόμενη τις συγκυρίες αλλά και αποδεχόμενη τις προκλήσεις των καιρών, οφείλει να θέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση της λειτουργίας των υδατοδρομίων στη χώρα, ώστε να μην μείνουν αυτά μια ακόμη φρούδα υπόσχεση προς τους πολίτες.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε, ώστε να ξεκινήσει στη χώρα μας το μεγαλόπνοο έργο της δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων;
Τη στιγμή που έχει γίνει τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου προς απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων, για ποιους λόγους υπάρχει αυτή η καθυστέρηση στην υλοποίηση των υδατοδρομίων το τελευταίο διάστημα;
Υπάρχει μελέτη δημιουργίας υποδομών υδατοδρομίων ανά την Επικράτεια; Υπάρχουν καθόλου έτοιμες υποδομές κι αν ναι, σε ποια μέρη;
Έχετε φροντίσει να δημιουργήσετε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις, ούτως ώστε να προσελκύσετε επενδυτές, προκειμένου να υλοποιηθεί το δίκτυο υδατοδρομίων στην Ελλάδα;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
- ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Θέμα: «Μακροχρόνια εκκρεμής ανάγκη υλοποίησης δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας» Σχετ: Η Ερώτηση 3190/14.02.2022
Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, σας επισυνάπτουμε το με αρ. πρωτ. 56304/24.02.2022 σχετικό έγγραφο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Μεταφορών.
Ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών
Μιχάλης Γ. Παπαδόπουλος
- ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σε συνέχεια του σχετικού εγγράφου, σας ενημερώνουμε κατά λόγο αρμοδιότητας, τα εξής:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 2 & 3:
Από την ψήφιση του ν. 4663/2020 (Α΄30) έως και σήμερα έχουν εκδοθεί τρεις (3) άδειες ίδρυσης υδατοδρομίων στις κάτωθι περιοχές: ΒΟΛΟΣ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΙΟΣ, ενώ βρίσκονται σε διαδικασία αδειοδότησης στην ελληνική επικράτεια είκοσι εννέα (29) υδατοδρόμια στις κάτωθι περιοχές: ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ, ΣΚΥΡΟΣ, ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ, ΣΚΟΠΕΛΟΣ, ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ, ΠΑΤΜΟΣ, ΤΗΝΟΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΣΗΤΕΙΑ, ΧΙΟΣ, ΛΑΥΡΙΟ, ΣΙΦΝΟΣ, ΠΥΛΟΣ, ΚΑΒΑΛΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΥ, ΟΘΩΝΟΙ, ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ, ΜΑΘΡΑΚΙ, ΚΥΛΛΗΝΗ, ΑΙΔΗΨΟΣ, ΑΛΙΒΕΡΙ, ΚΑΡΥΣΤΟΣ, ΚΥΜΗ, ΧΑΛΚΙΔΑ, ΨΑΡΑ, ΑΛΙΜΟΣ, ΟΙΝΟΥΣΕΣ.
Έτοιμες υποδομές υδατοδρομίων υπάρχουν σε τρεις (3) περιοχές: ΚΕΡΚΥΡΑ, ΠΑΞΟΙ και ΠΑΤΡΑ. Τα εν λόγω υδατοδρόμια είχαν αδειοδοτηθεί με τον παλαιότερο νόμο ν.4146/2013. Για τα υδατοδρόμια της ΚΕΡΚΥΡΑΣ και των ΠΑΞΩΝ έχει εκδοθεί και η Βεβαίωση Συμμόρφωσης σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του ν. 4663/2020, ενώ εκκρεμεί η έκδοση αυτής για το υδατοδρόμιο της ΠΑΤΡΑΣ.
Δεδομένου ότι σύμφωνα με ν.4663/2020, η υπηρεσία μας είναι αρμόδια υπηρεσία μόνο για τη διαδικασία χορήγησης αδειών υδατοδρομίου, δε δύναται να εκτιμήσει τους λόγους για τους οποίους υπάρχει καθυστέρηση στην υλοποίηση των υδατοδρομίων, η οποία εξαρτάται από την πρωτοβουλία των αιτούντων.
Εσωτερική Διανομή:
Διεύθυνση Ανάπτυξης Μεταφορών (Δ29) Τμήμα Γ’
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
.Β. ΣΙΟΥΤΑ
Σχετικά Άρθρα
SL1 – Βιτόρια: «Δεν μας απασχολεί τι έκανε στα προηγούμενα παιχνίδια ο Παναιτωλικός»
Super League K19: Ο Παναιτωλικός έχασε από τον Παναθηναϊκό με 2-3
SL1: Στο Αγρίνιο ο Παναθηναϊκός, δεκάδες οπαδοί περίμεναν την αποστολή