Η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης.
Το παρόν σχέδιο λειτουργίας βασίζεται εκ νέου στην εισήγηση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, η οποία έλαβε υπόψιν τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα.
Η εξέλιξη της πανδημίας είναι μία δυναμική διαδικασία. Κάθε βήμα αξιολογείται και επικαιροποιείται – αν χρειαστεί– στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δηλώνει έτοιμο για τη νέα σχολική χρονιά, μία διαδικασία προετοιμασίας που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλούς μήνες.
Για την ομαλή έναρξη των σχολείων:
Ολοκληρώθηκαν οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια.
Απλοποιήθηκαν οι διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.
Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στην ώρα της.
ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.
Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ
Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.
ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Εντός κάθε σχολικού τμήματος.
ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.
ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
ΑΘΛΗΜΑΤΑ
– Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.
– Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
– Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και
Καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.
ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
– Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση
– Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.
ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ
Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.
Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
Γενικά εξαιρούνται:
Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό
Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:
⇒Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του: Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης
⇒Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή: Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
⇒Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι: Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:
- Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
- Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
- Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες
- Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
- Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)
- Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
- Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
- Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
- Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
- Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).
Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται:
Σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
και
Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα)
Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο
Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:
Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.
Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.
Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.
Ως προς τις ημερομηνίες:
Σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου ανέλαβαν υπηρεσία οι εκπαιδευτικοί μας στα σχολεία και 14 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας (αυτό συμπεριλαμβάνει και τα νηπιαγωγεία).
Σημαντικός παράγοντας για αυτή την απόφαση ήταν να δώσουμε ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακόμη επιστρέψει.
Παράκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν με τις οικογένειές τους άμεσα, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις τυχίν ασυμπτωματικών και γενικότερα να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα.
Στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:
Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτώνγια την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»).
Όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
Αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Εξοπλισμός σχολείων: ενισχύεται ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet).
Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Εκπαιδευτική τηλεόραση: δημιουργία εκ του μηδενός «βιβλιοθήκης» μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση.
ΑΕΙ: ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.
Σε όλο αυτό το σχέδιο, είναι σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθυμη λειτουργία των σχολείων, όπως
- η μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας
- η εξασφάλιση στα σχολεία όλων των αναλώσιμων υλικών (μάσκες, αντισηπτικά, σαπούνια, καθαριστικά κτλ)
- η λειτουργία των σχολικών κυλικείων με εξειδικευμένες οδηγίες.
‣ και οι μάσκες και τα παγούρια θα δοθούν σε όλους τους μαθητές της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
Σχετικά Άρθρα
«Ανεξάρτητη»: Η Κωνωπινιώτισσα Ιουλία Καλλιμάνη ερμηνεύει το νέο της τραγούδι
«Δε Saltarismed»: Η Χαρά Τσιώλη για 1η φορά στο Αγρίνιο με την κωμική stand up παράσταση
Αγρίνιο: Το «Peeping Tom» του Μάικλ Πάουελ στην Κινηματογραφική Λέσχη