Το απόλυτο φαβορί για τη Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας

Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με βάση το Συνοδικό Πολίτευμα που διοικείται η Εκκλησία μας, αποτελεί το ανώτατο διοικητικό όργανο.

  • Επί της ουσίας, ωστόσο, το μοναδικό προνόμιο που έχει ώστε να την καθιστά ανώτατο όργανο διοίκησης είναι η εκλογή νέων Μητροπολιτών. Αυτό αποτελεί την πεμπτουσία της Αποστολικής διαδοχής στην Εκκλησία μας, προνόμιο που έχουν μόνο οι Μητροπολίτες μέλη της Ι.Σ.Ι.

Η Ιεραρχία θα μπορούσε να έχει καταστεί ανώτατο ουσιαστικό όργανο διοίκησης όπως ακριβώς είναι ο ρόλος της, αν λειτουργούσε η Συνοδικότητα. Δυστυχώς το σύστημα μας έχει καταντήσει Αρχιεπισκοπικοκεντρικό.

Μπορεί ο εκάστοτε Αρχιεπίσκοπος να είναι Πρόεδρος του Σώματος και να ισχύει αυτό που λέμε Πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά από εκείνον εξαρτώνται τα πάντα. Εκείνος αποφασίζει για όλα και οι Μητροπολίτες συμφωνούν και ψηφίζουν. Θα μπορούσαν αν διαφωνούσαν να ψηφίζουν αρνητικά ή να δημιουργούν προσκόμματα στη διοίκηση και στην μονοκρατορία του αλλά ο σεβασμός προς τον πρώτο τους καθιστά πειθήνια εκτελεστικά όργανα. Μόνο επί Χριστοδούλου ήξεραν να αντιστέκονται και να του κάνουν τη ζωή δύσκολη. Και το σημαντικό είναι ότι αυτοί που έλεγαν τότε ότι δεν λειτουργεί η Συνοδικότητα στην Εκκλησία μας είναι αυτοί που την κατήργησαν ολοσχερώς. Πέρασε ο νόμος 4957/2022 (ΦΕΚ Α ́141) και μάλιστα ψηφίστηκε το άρθρο 347 που φέρνει τα πάνω κάτω στην περίπτωση αξιόποινων πράξεων κληρικών ( πρεσβυτέριων και Επισκόπων) και δεν ήξερε κανείς τίποτα. Αντιθέτως όλοι το επικροτούν χωρίς αλλά και ας μην ήξεραν το πως καταρτίστηκε και ετέθη σε ψηφοφορία στη Βουλή. Όλοι από τα ΜΜΕ το πληροφορήθηκαν. Ο μόνος που αντέδρασε επισημαίνοντας τους κινδύνους που υπάρχουν είναι ο Σεβ. Μεσσηνίας. Όλοι οι άλλοι – ακόμη και ο ΙΣΚΕ ο οποίος προφανώς δεν έχει καταλάβει ότι το άρθρο 347 του 4957/2022 αποτελεί την δαμόκλειο σπάθη του ιερού κλήρου- συγχαίρουν τον Πρωθυπουργό για την προσφορά του και ας μην αναγνώρισε και τις υπόλοιπες 2,5 χιλιάδες θέσεις εφημεριακού κλήρου που χρωστά το κράτος στην Εκκλησία. Είδαμε και ακούσαμε μάλιστα τον Σεβ. Σύρου κ. Δωρόθεο να εκθειάζει, να ευχαριστεί και να συγχαίρει τον Πρωθυπουργό την ώρα που οι Πανέλληνες λιτάνευαν την εικόνα της Μεγαλόχαρης στην Τήνο. Και μετά… «ξυπνήσαμε» και βρεθήκαμε προ των ευθυνών μας.Αλλά αυτό θα το καταλάβουμε στην πρώτη στραβή που θα ζήσουμε και ελπίζουμε να μην αφορά Μητροπολίτη της Εκκλησίας μας.

Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον καλείται η Εκκλησία να συνεχίσει το έργο της και η Ιεραρχία η οποία θα συνέλθει τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου να εκλέξει τους νέους Μητροπολίτες για τις κενές Μητροπόλεις. Η Ιεραρχία θα συνεδριάσει στον παραδοσιακά δικό της χώρο, στην Αίθουσα της Ιεραρχίας στην Ι. Μονή Πετράκη- και όχι στο Συνεδριακό της Ι. Μονής Πεντέλης.

Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουμε τις εξής Μητροπόλεις που περιμένουν το νέο Ποιμενάρχη τους:

1. Ι. Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως.

2. Ι. Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας

3. Ι. Μητρόπολη Δράμας και

4. Από τις εξελίξεις και μετά την παραίτηση του Σεβ. Ηλείας κ. Γερμανού προστίθεται και τέταρτη Μητρόπολη,πρόκειται για την σημαντική και εύρωστη οικονομικά Μητρόπολη Ηλείας και Ωλένης λόγω των κληροδοτημάτων που άφησε ο αείμνηστος Μητροπολίτης Αθανάσιος. Εφ´οσον εκδοθεί εγκαίρως το Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα κηρυχθεί η Μητρόπολη εν χηρεία η εκλογή θα γίνει την τελευταία ημέρα της Ιεραρχίας και θα είναι η τελευταία αν δεν υπάρξει έως τότε άλλο κενό είτε από βιολογικό τέλος είτε από παραίτηση. Άλλωστε η έκφραση στην ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων της Ιεραρχίας «πλήρωση κενών ή κενωθησομένων Ιερών Μητροπόλεων», δεν είναι τυχαία. Είναι για να καλύπτεται νομικά η Ιεραρχία σε περίπτωση που υπάρξουν κι άλλα κενά ώστε να προβεί απρόσκοπτα στις νέες εκλογές.

Οι εκλογές των νέων Μητροπολιτών τον προσεχή Οκτώβριο θα γίνουν το διήμερο 5 και 6 Οκτωβρίου και μάλιστα με τη σειρά που τις παραθέτουμε δεδομένου ότι η πλήρωση γίνεται με βάση την ημερομηνία που κενώθηκε η κάθε Μητρόπολη.

Για την Ι. Μητρόπολη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως προορίζεται όπως πρώτοι γράψαμε στην ιστοσελίδα μας ο Αρχιμ. Νικηφόρος Ευσταθίου, Γεν. Αρχιερατικός Επίτροπος της Ι. Μητρόπολης Χαλκίδος. Είναι ένας άξιος κληρικός που αναμένουμε να δώσει με την πολύπλευρη μόρφωση που διαθέτει έναν άλλο αέρα στην ορεινή και ταπεινή Μητρόπολη η οποία έδωσε στην Εκκλησία μας έναν Γρηγόριο Ε ´ -και όχι μόνο -αλλά και στο έθνος μας πολλούς και μεγάλους ευπατρίδες ευεργέτες,ακόμη και μέχρι σήμερα(ο μεγάλος ευεργέτης της εποχής μας Θανάσης Μαρτίνος από εκεί έλκει την καταγωγή του). Είναι βέβαιο ότι στο Τριπρόσωπο θα μπει ως εν δυνάμει υποψήφιος και ο Πρωτοσύγκελλος της Μητρόπολης και στενός συνεργάτης του αειμνήστου Ιερεμία ο Αρχιμ. Ιάκωβος Κανάκης, άξιος και ικανός κληρικός.

Για την μεγάλη και αχανέστατη Ι. Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας (διαθέτει 212 ενοριακούς ναούς και 166 ιερείς και 4 Διακόνους) προορίζεται ωσάν έτοιμος από καιρό ο Αρχιμ. Δαμασκηνός Κιαμέτης, Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητρόπολης Δημητριάδος. Πρόκειται για ένα ταλαντούχο κληρικό ο οποίος έχει επιδείξει έργο θαυμαστό στην Μητρόπολη που υπηρετεί ως δεξιός Βραχίων του Σεβ. Δημητριάδος Ιγνατίου. Ωστόσο αν αμβλύνει τις γωνίες και τις φήμες που τον ακολουθούν και τον φέρουν ως σκληρό διοικητή θα τα καταφέρει να διαπρέψει σε μια Μητρόπολη άκρως πνευματική, έχοντας μάλιστα το προηγούμενο δύο σπουδαίων και φιλήσυχων προκατόχων του Κοσμά και του Θεοκλήτου. Ας μιμηθεί τον τοποτηρητή της Μητροπόλεως Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιερόθεο , το πέρασμα του οποίου από την συγκεκριμένη Μητρόπολη ανέδειξε ένα άλλο πρόσωπο ποιμενάρχη ακόμη πιο ευπροσήγορου, ανεκτικού και καταδεκτικού.

Η διχοτόμηση της Μητροπόλεως όπως περιμέναμε δεν πέρασε τελικά. Από τη μια ο φόβος της Κυβέρνησης για το λεγόμενο πολιτικό κόστος και από την άλλη η έλλειψη αποφασιστικότητας από τους κυβερνητικούς βουλευτές οι οποίοι χρησιμοποιούσαν διπλή γλώσσα για το θέμα ( άλλα έλεγαν στο Μαξίμου και άλλα στους τοπικούς φορείς του Μεσολογγίου που κράτησαν το μαντήλι του χορού της αντίστασης) δημιούργησαν αυτή την κατάσταση. Η Εκκλησία πάντως αν ήθελε μπορούσε να προχωρήσει στην εκλογή δύο Ιεραρχών και η αναγνώριση της νέας Μητρόπολης να ερχόταν εκ των υστέρων ως τετελεσμένο γεγονός. Το 1965 ο γέρων αλλά γενναίος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χρυσόστομος ο Χατζησταύρου, προχώρησε όχι σε μια αλλά σε πολλές εκλογές και χειροτονίες οι οποίες αναγνωρίστηκαν μετά από ένα έτος.

Η παράπλευρη απώλεια αυτής της εξέλιξης εκτός του ότι ένα παλαιό αίτημα των κατοίκων της περιοχής Αγρινίου δεν ευοδώθηκε είναι η μη προαγωγή του Αρχιμ. Επιφανίου Καραγεώργου, Πρωτοσύγκελλου της Μητρόπολης. Πρόκειται για ιδιαίτερα αγαπητό κληρικό τόσο στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Μητρόπολης που υπηρετεί αλλά είναι και αποδεκτός από όλη την Ιεραρχία.

Ας ελπίσουμε ότι ο Μακ. Αρχιεπίσκοπος θα τον προωθήσει κάπου αλλού όταν βρεθεί η ευκαιρία.

Για την ιστορική Μητρόπολη Δράμας οι υποψηφιότητες παρουσιάζουν μια αστάθεια και τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν έχει καταλήξει ακόμη στο πρόσωπο που θα διαδεχθεί τον Μακαριστό Δράμας Παύλο. Μέχρι στιγμής έχουν ακουστεί τα παρακάτω ονόματα τα οποία για διαφορετικούς λόγους το καθένα έχουν απασχολήσει ως άξια για προαγωγή τον Αρχιεπίσκοπο για την Μητρόπολη Δράμας. Πρόκειται για τους εξής κληρικούς με τη σειρά που άρχισαν να μας απασχολούν για την συγκεκριμένη Μητρόπολη:

Αρχιμ. Παύλος Κίτσος, Ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως Φιλίππων. Πρόκειται για άξιο και ικανό κληρικό με σπουδαίο πνευματικό έργο. Είχε επιχειρήσει και στην εκλογή της Μητροπόλεως Φιλίππων να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και μπήκε επάξια στο Τριπρόσωπο με σημαντικό αριθμό ψήφων. Να θυμίσουμε κάτι που έχει ιδιαίτερη αξίας: στην εκλογή αυτή ο Μακαριστός Δράμας Παύλος ήταν στο πλευρό του.

Αρχιμ. Ιάκωβο Αθανασίου, Πρωτοσύγκελλο της Ι. Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, χάρη στις ικανότητες του οποίου και των λοιπών κληρικών συνεργατών του πορεύεται η Μητρόπολη παρά τα προβλήματα γήρατος που έχει ο Μητροπολίτης Άνθιμος. Πρόκειται για ικανό κληρικό με διοικητικές ικανότητες.

Αρχιμ. Ειρηναίο Λαφτσή, Πρωτοσύγκελλο της Ι. Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως.

Είναι ικανός κληρικός με σπουδαίο έργο. Έχει ιδιαίτερες ικανότητες στην δημιουργία και στην διοίκηση ιδρυμάτων και είναι πολύ κοντά στη νεότητα.

Εσχάτως άρχισε να ακούγεται η υποψηφιότητα του Αρχιμ. Δωροθέου Πάπαρη, Α ´ Γραμματέα της Συνόδου. Κατ´αρχάς ο Αρχιεπίσκοπος είχε αποκλείσει την υποψηφιότητα του γιατί τον χρειάζεται ακόμη στη Σύνοδο αλλά όπως λέγεται ο Γέροντας του Μητροπολίτης Γουμενίσσης Δημήτριος επανήλθε και τον επανέφερε ως εν δυνάμει υποψήφιο.

Όσοι γνωρίζουν τον τρόπο που λειτουργεί και αποφασίζει ο Αρχιεπίσκοπος λένε ότι μέχρι την εορτή του Σταυρού θα αποφασίσει και θα ανακοινώσει στους συνεργάτες του ποιον προέκρινε για τη Δράμα για να αρχίσουν τα τηλεφωνήματα. Μέχρι τότε υπομονή και ευκαιρία για προσευχή.

Για την μεγάλη Ι. Μητρόπολη Ηλείας και Ωλένης ( διαθέτει 221 ενοριακούς ναούς και 222 ιερείς) έχουμε τρία ισχυρά δεδομένα και ένα ηθικό ως υποσχετική, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά για τα υπόλοιπα. Και για τις τέσσερις υποψηφιότητες πάντως υπάρχει ένα κοινό στοιχείο: η εντοπιότητα. Για τους τρεις άμεσα και για τον τέταρτο έμμεσα αφού ο Γέροντας του είναι Ηλείος και μάλιστα ισχυρός.

Έχουμε λοιπόν την εξής πλατφόρμα πάνω στην οποία θα γίνουν οι διαβουλεύσεις προκειμένου να καταλήξουν οι εκλέκτορες Μητροπολίτες στην μία και ισχυρή υποψηφιότητα για την ιδιαίτερη Μητρόπολη Ηλείας. Τα κριτήρια πρέπει να είναι αυστηρά. Δεν καλούνται οι Μητροπολίτες να εκλέξουν ακόμη έναν αλλά να εκλέξουν έναν κληρικό με όραμα για να βγάλει τη Μητρόπολη από τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει και να καθαρίσει το τοπίο. Η Μητρόπολη Ηλείας χρειάζεται έναν νέο Αθανάσιο Βασιλόπουλο τον οραματιστή που μέσα σε λίγα χρόνια έκανε τόσο σπουδαίο έργο πάνω στο οποίο βαδίζει ο Γερμανός στα 41 χρόνια που διαποιμαίνει την Μητρόπολη.

Πρώτο δεδομένο. Χωρίς να έχουμε αντίγραφο της επιστολής παραίτησης του Σεβ. Ηλείας Γερμανού οι πληροφορίες μας λένε ότι σε αυτή παρακαλεί τον Αρχιεπίσκοπο και τους Ιεράρχες να ψηφίσουν ως διάδοχο του τον Βοηθό Επίσκοπο Ωλένης Αθανάσιο. Σεμνός κληρικός αλλά παρορμητικός και διακινούμενος από γνωστό Ηλείο δικηγόρο, με άριστες σχέσεις με τον Μητροπολίτη Γερμανό. Σύμφωνα με όσα λέγονται αυτός κατάφερε να επιβάλλει το όνομα του στο κείμενο παραίτησης. Και θα είναι ο μοναδικός υποψήφιος στην ιστορία της Εκκλησίας μας ο οποίος έχει δικαστική εμπλοκή για ψευδορκία.Αλλά δεν μιλά κανείς!

Φαντάζεστε τι θα γινόταν αν προωθούσε για εκλογή ο Χριστόδουλος υποψήφιο με δικαστική εμπλοκή για ψευδορκία; Θα έμπαιναν στην αίθουσα της Ιεραρχίας οι τότε Ζακύνθου, Θηβών και Ηλείας με σημαία το κλητήριο θέσπισμα για τον κατηγορούμενο υποψήφιο! Ενώ τώρα το κάνουν γαργάρα! Αυτή είναι η Εκκλησία μας! Εμείς του ευχόμαστε πάντως καλή επιτυχία και αν τον θέλουν οι Ιεράρχες θα τον ψηφίσουν.

Δεύτερο δεδομένο: ο Βοηθός Επίσκοπος Ανδρούσης Κωνστάντιος, Ηλείος την καταγωγή αν και για πολλά χρόνια υπηρετούσε στις Μητροπόλεις Αλεξανδρουπόλεως (πνευματικό ανάστημα του Θεσσαλονίκης Ανθίμου) και στη συνέχεια Μαρωνείας, κοντά στον αείμνηστο Γέροντα Μαρωνείας Δαμασκηνό.

Αν και προσπάθησε κατά την εκλογή στη Μητρόπολη Μαρωνείας να δοκιμάσει τις δυνάμεις του, δεν τα κατάφερε λόγω της καραμπόλας που είχε δημιουργηθεί και η Ιεραρχία είχε τριχοτομηθεί.

Έκτοτε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυνος του έδειξε την εύνοια του, τον πήρε στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών ως Ιεροκήρυκα και στη συνέχεια τον εξέλεξε Β. Επίσκοπο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών. Στις αποστολές που του ανέθεσε ανταποκρίθηκε επιτυχώς και έφερε εις πέρας το έργο του. Φυσικό είναι τώρα να θέλει να εκλεγεί Μητροπολίτης στον τόπο του. Δεν ξέρουμε αν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος του δώσει «ευλογία για να κάνει τον αγώνα του», ούτε αν υπάρχουν άλλοι Αρχιερείς που θα θέλουν να τον στηρίξουν σε αυτό τον αγώνα που μπορεί να είναι και η τελευταία προσπάθεια για να ανεβεί στο τελευταίο σκαλοπάτι της κλίμακας. Όλα θα εξαρτηθούν από τις διαθέσεις του Αρχιεπισκόπου και από τον βαθμό δέσμευσης του προς τον γέροντα Ηλείας Γερμανό.

Τρίτο δεδομένο: πρόκειται για τον πολυσυζητημένο Αρχιμ. Δαμασκηνό Πετράκο, Ιεροκήρυκα της Ι. Μητροπόλεως Ηλείας και Συνοδικό Γραμματέα. Το όνομα του μας έχει απασχολήσει πολύ κατά το παρελθόν όταν είχε γίνει εμμονή του Σεβ. Ηλείας Γερμανού και ήθελε να τον εκλέξει ως δεύτερο Βοηθό Επίσκοπο για την Μητρόπολη Ηλείας . Δεν τα κατάφερε. Ωστόσο ο π. Δαμασκηνός έγινε Συνοδικός Γραμματέας και έδειξε τα προσόντα του και έγινε αγαπητός τόσο στη Σύνοδο όσο και στους Αρχιερείς. Δεν ξέρω με τι αντάλλαγμα θα εξασφαλίσουν την ηρεμία και την συμπόρευση του σε αυτό που επιθυμεί ο γέροντας Ηλείας. Το βέβαιο είναι ότι έχει αδικηθεί! Και μάλιστα όταν κατά την επίμαχη εποχή που ο Σεβ. Γερμανός ήθελε να τον εκλέξει Επίσκοπο και γράφαμε, ο Γερμανός συνεπικουρούμενος από τον σύμβουλο -δικηγόρο με τον οποίο συνδιοικούσε μας έτρεχε στα διακαστήρια για να μας φιμώσει, ενώ ο Δαμασκηνός τα αντιμετώπιζε όλα με νηφαλιότητα και καλοσύνη. Δεν ξέρουμε τι στάση θα κρατήσει στην εκλογή. Τον θεωρούμε πάντως ισχυρό δεδομένο για την επόμενη μέρα γιατί οι Ιεράρχες που θα ψηφίσουν γνωρίζουν τον Δαμασκηνό εξίσου ή και περισσότερο από τους δύο Επισκόπους. Επίσης ο Δαμασκηνός μέχρι να προαχθεί θα ανήκει πάντα στο δυναμικό της Μητρόπολης Ηλείας.

Τέταρτο ηθικό δεδομένο: πρόκειται για τον Αρχιμ. Καλλίνικο Νικολάου, Ιεροκήρυκα της Ι. Μητροπόλεως Καισαριανής και στενό συνεργάτη του Σεβ. Μητροπολίτη Καισαριανής Δανιήλ.

Οι πληροφορίες λένε ότι όταν ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυνος όταν είχε συναντηθεί σε ανύποπτο χρόνο στην Μητρόπολη Φθιώτιδος(προ Κορονοϊού) με τον ισχυρό και όχι εύκολο Μητροπολίτη Καισαριανής Δανιήλ είχαν κάνει μια ειλικρινή κουβέντα από την οποία προέκυψε να κάνουν μια νέα αρχή στην επικοινωνία και συνεργασία τους. Κατ´αυτήν προέκυψε η δέσμευση του Αρχιεπισκόπου προς τον Δανιήλ όταν χηρέψει η Μητρόπολη Ηλείας- για την οποία ο Δανιήλ έχει προσωπικό ενδιαφέρον αφού είναι από εκεί- να προωθήσει τον στενό συνεργάτη του Αρχιμ. Καλλίνικο Νικολάου. Κατά τις τελευταίες εκλογές για την ανάδειξη του νέου Μητροπολίτη Περιστερίου, ο Σεβ. Καισαριανής θέλησε να δοκιμάσει για τον εκλεκτό του, να πάρει το βάπτισμα που λένε και υπήρξε το γνωστό αποτέλεσμα.

Αυτό θύμωσε τον Αρχιεπίσκοπο, όπως λένε οι άνθρωποι του, και αποφάσισε να αποσύρει την υποσχετική- ηθική δέσμευση του προς τον Καισαριανής. Δεν ξέρουμε αν ο Καισαριανής επανέλθει και υπενθυμίσει στον Αρχιεπίσκοπο την δέσμευση. Και δεν ξέρουμε πως θα αντιδράσει ο Αρχιεπίσκοπος. Το βέβαιο είναι ότι θα επιθυμούσε την συνεργασία και την ήρεμη συμβίωση με τον Δανιήλ ο οποίος όταν αποφασίσει να κάνει αντιπολίτευση ξέρει τι να πει και που να πονέσει τον άλλον. Και ο Δανιήλ εξακολουθεί να ανήκει στην Ιεραρχία ενώ ο γέροντας Γερμανός θα είναι παρελθόν από τη μέρα που θα γίνει δεκτή η παραίτηση του. Αυτό είναι που φοβούνται οι Αρχιερείς μας και δεν παραιτούνται. Τώρα μετράνε. Μετά δεν τους λογαριάζει κανείς.

Πάντως ενώ περιμέναμε την παραίτηση του Σεβ. Φλωρίνης Θεοκλήτου για τον οποίο είχε διαρρεύσει ότι μετά την παρούσα Συνοδική περίοδο στην οποία ήταν μέλος θα παραιτείτο. Αυτό όμως,δεν ευοδώθηκε. Δεν παραιτήθηκε. Οι πληροφορίες λένε ότι ο Σεβ. Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος – πνευματικό ανάστημα του Θεοκλήτου- δεν ευνοεί την παραίτηση αυτή. Προτιμά να τον βλέπει να ταλαιπωρείται στα 90 χρόνια του μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες για να προωθήσουν αυτόν που θέλουν στην ακριτική και ευαίσθητη στα εθνικά μας θέματα Μητρόπολη.

Το αυτό ισχύει και για τους άλλους Μητροπολίτες οι οποίοι λόγω γήρατος και προβλημάτων υγείας ( υπάρχουν και νεώτεροι στην κατηγορία αυτή) δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους και δεν παραιτούνται. Και σε πρώτο πλάνο εννοώ τους Παραμυθίας, Μηθύμνης κ. ά.

Και επειδή με ρωτάτε για τους δυο Μητροπολίτες εκ των Παλαιών Χωρών που ενδέχεται να παραιτηθούν για λόγους υγείας, πριν τελειώσει μάλιστα η χρονιά, δεσμεύομαι να σας γράψω ονόματα όταν θα αποδεσμευτώ από την υπόσχεση που έδωσα.

Κάπως έτσι διαμορφώνεται το τοπίο στην Εκκλησία μας και μάλιστα στο επίμαχο θέμα των νέων εκλογών. Εκλογές Επισκόπων δεν θα υπάρξουν σε αυτή την Ιεραρχία. Ίσως στην Ιεραρχία του Φεβρουαρίου. Κι εκεί αναμένονται εκπλήξεις!

exapsalmos.gr