Βαρεμένος σε Κεραμέως για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων στην Αιτωλ/νία

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως υπέβαλε σήμερα στην Βουλή ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ  κ. Γ. Βαρεμένος.

  • Στην Ερώτηση, που υπογράφουν άλλοι 12 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνονται τα τεράστια προβλήματα που παρατηρούνται σε σχολικές μονάδες της Αιτωλοακαρνανίας απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς λόγω των μεγάλων και σημαντικών κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών σε βασικά και κρίσιμα μαθήματα. Και σ’ αυτή την δύσκολη κατάσταση έρχεται να προστεθεί η, σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση, συγχώνευση πολλών τμημάτων σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της Αιτωλοακαρνανίας, πολιτική που είναι υγειονομικά επικίνδυνη και παιδαγωγικά απαράδεκτη, όταν μάλιστα γίνεται στην μέση της σχολικής χρονιάς.

Ο Γ. Βαρεμένος επισημαίνει ότι, ενώ επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΣΑ, και σε συνθήκες μεγάλης δημοσιονομικής στενότητας, το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών ήταν στις 6 Σεπτεμβρίου στις θέσεις τους, η σημερινή κυβέρνηση μοιάζει να αδιαφορεί τόσο για την αντικατάσταση των συνταξιοδοτούμενων εκπαιδευτικών, όσο και για την πρόσληψη των αναγκαίων αναπληρωτών, είτε με πόρους του ΕΣΠΑ είτε με εθνικούς πόρους. Αντ’ αυτού, επιμένει στην αντιπαιδαγωγική εμμονή της για “αυτοαξιολόγηση” των, εγκαταλελειμμένων στην τύχη τους, σχολικών μονάδων, οδηγώντας στην δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος πολλών ταχυτήτων.

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:  

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

 

Θέμα: «Απαράδεκτες υγειονομικά και παιδαγωγικά οι σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στις σχολικές μονάδες της Αιτωλοακαρνανίας και όλης της Ελλάδας»

 

Σε αναστάτωση βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, μαζί και οι οικογένειές τους, σ’ όλη την Ελλάδα λόγω του σχεδιαζόμενου κύματος συγχωνεύσεων τμημάτων σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, και επίσης λόγω των σοβαρότατων ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς πολλών κρίσιμων ειδικοτήτων. Η ίδια εικόνα επικρατεί και στα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας.

Συγκεκριμένα, η Γ.Γ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής  εξέδωσε στις 9.10.2021 την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. 136882/ΓΔ4, με θέμα: «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2021-2022», με την οποία ζητείται από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να προτείνουν, και από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να εισηγηθούν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και λοιπές σχολικές μεταβολές. Είναι εξοργιστικό ότι, μετά από σχεδόν δύο κολοβές σχολικές χρονιές λόγω πανδημίας, η κυβέρνηση αντί να πάρει μέτρα αραίωσης των τμημάτων και ενίσχυσης του εκπαιδευτικού προσωπικού, προχωρά στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση των συγχωνεύσεων. Η πρακτική αυτή είναι υγειονομικά επικίνδυνη, αλλά και παιδαγωγικά αλλοπρόσαλλη, όταν μάλιστα γίνεται ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει.

Κι αυτή η πολιτική έρχεται να προστεθεί στο εκρηκτικό πρόβλημα των τεράστιων κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών, και μάλιστα σε βασικές και κρίσιμες ειδικότητες. Ενδεικτικά και μόνον αναφέρουμε κάποια από τα κενά σε σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας:

Στο Γυμνάσιο Αμφιλοχίας, είναι κενές οι θέσεις Μαθηματικού και Πληροφορικού στην Γ΄  τάξη και Γαλλικών, Γερμανικών και Καλλιτεχνικών και για τις τρείς τάξεις.

Στο ΓΕΛ Αμφιλοχίας τα κενά αφορούν την Χημεία και για τις τρεις τάξεις (η οποία μάλιστα είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα), την Γυμναστική, ενώ στα Αγγλικά, τα Γαλλικά και τα Γερμανικά υπάρχουν κενά έως και 7 ώρες.

Στο ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας τα κενά αφορούν στα Μαθηματικά και την Μηχανολογία (πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα) και την Γυμναστική.

Οι τυχόν συγχωνεύσεις τμημάτων θα έχουν αρνητικότατο παιδαγωγικό αντίκτυπο γενικότερα, ιδίως δέ σε σχολεία ορεινών, δυσπρόσιτων περιοχών (π.χ. Γυμνάσιο και ΓΕΛ Εμπεσσού), όπως και στο ΕΕΕΚ Αγρινίου.

Υπενθυμίζουμε ότι, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΣΑ, και σε συνθήκες μεγάλης δημοσιονομικής στενότητας, το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών ήταν στις 6 Σεπτεμβρίου στις θέσεις τους. Η σημερινή κυβέρνηση μοιάζει να αδιαφορεί τόσο για την αντικατάσταση των συνταξιοδοτούμενων εκπαιδευτικών, όσο και για την πρόσληψη των αναγκαίων αναπληρωτών, είτε με πόρους του ΕΣΠΑ είτε με εθνικούς πόρους.

Κι ενώ η ίδια δεν έχει πράξει όλα όσα επιβάλλονται για να εξασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις για την ομαλή και εκπαιδευτικά πλήρη λειτουργία των σχολείων, μένει προσηλωμένη στις ιδεολογικές της εμμονές για την “αυτοαξιολόγηση” των σχολικών μονάδων, οδηγώντας στην δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος πολλών ταχυτήτων, εις βάρος εν τέλει της κοινωνικής συνοχής.

 

  • Επειδή η φετεινή σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει, σ’ όλη την Ελλάδα αλλά και στην Αιτωλοακαρνανία, με πολύ μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς βασικών και κρίσιμων μαθημάτων,

 

  • Επειδή σ’ αυτό έρχεται να προστεθεί η σχεδιαζόμενη συγχώνευση τμημάτων σε πάρα πολλά Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, πυροδοτώντας μεγάλα υγειονομικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα,

 

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Σκοπεύει να αποσύρει την συγκεκριμένη Εγκύκλιο και τους γενικότερους αντι-παιδαγωγικούς σχεδιασμούς της;
  • Σκοπεύει να προχωρήσει επιτέλους στην άμεση κάλυψη των τεράστιων κενών εκπαιδευτικών, πανελλαδικά και στην Αιτωλοακαρνανία, ώστε οι μαθητές να μην γνωρίσουν την, τρίτη κατά σειρά, κολοβή και, εν τέλει, χαμένη χρονιά;

 

Οι ερωτώντες βουλευτές

 

Βαρεμένος Γιώργος

 

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Βαρδάκης Σωκράτης

Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)

Καφαντάρη Χαρά

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κωνσταντίνος

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Τζούφη Μερόπη

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Χρηστίδου Ραλλία