Την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, το κορυφαίο κείμενο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη με τη συνεργασία του Μάνου Καρατζογιάννη είχαν τη τύχη να παρακολουθήσουν στον Θερινό Δημοτικό Κινηματογράφο «Ελληνίς» το βράδυ της Πέμπτης, 29 Ιουλίου 2021 άνθρωποι κάθε ηλικίας.
- Για την ακρίβεια ο κόσμος άρχισε δειλά-δειλά να γεμίζει το «Ελληνίς» περίπου δύο ώρες πριν θέλοντας να παραλάβει το εισιτήριο τους και να κατευθυνθεί στις καρέκλες τηρώντας πιστά τα μέτρα κατά της πανδημίας του κορωνοϊού.
Λίγα λεπτά πριν την έναρξης της σπουδαίας αυτής παράστασης ο κόσμος είχε γεμίσει το «Ελληνίς» περιμένοντας με μεγάλο ενδιαφέρον να απολαύσει τον Θανάση Παπαγεωργίου, στο ρόλο του Κρέοντα, και μια σειρά σημαντικών ηθοποιών, εκπροσώπων της νεότερης γενιάς, με την Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, στο ρόλο της Αντιγόνης, την Ντόρα Μακρυγιάννη (Ισμήνη), τον Μάνο Καρατζογιάννη (Φύλακας, Άγγελος), τον Δημήτρη Σαμόλη (Αίμων), τον Μάρκο Παπαδοκωνσταντάκη (Τειρεσίας), αναμετρώνται με το αιώνιο κείμενο του Σοφοκλή.
Το έργο
Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η υπόθεση
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέων έχει αναλάβει τώρα την εξουσία, ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα. Διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης ως προδότης της πατρίδας του. Ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του. Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης. Αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού και θηλυκού, παλαιού και νέου, ιδιωτικού και κοινωνικού, δίκαιου και νόμιμου, ύπαρξης και θνητότητας, ανθρώπινου και θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται. Καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό των μέσων του «Agrinio365» Media Group (Antenna-Star.gr – AgrinioTimes.gr) που ήταν και Χορηγοί Επικοινωνίας:
Σχετικά Άρθρα
Αγρίνιο: Αποκαλυπτήρια του Μνημείου Πατριωτών Καλυβιωτών
Δήμος Αγρινίου: Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών
«Black Friday ψωνίζουμε από τις μικρές επιχειρήσεις του Αγρινίου», λέει ο Σ.Ε.Ε.Δ.Α.