ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου: Ξεκινά το 4ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου κλείνει τη θεατρική περίοδο 2021/22 με την διοργάνωση, για τέταρτη χρονιά, του φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου που θα λάβει χώρα στην αίθουσα του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου από τις 15 Σεπτεμβρίου έως 30 Σεπτεμβρίου, με είσοδο ελεύθερη.

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

15/9: Θεατρική Ομάδα του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου 

«ΦΕΥΓΩ» του Κωνσταντίνου Παπαγιάννη

17/9: Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου «Χρήστος Καπράλος»

 «ΈΝΑ ΒΟΤΣΑΛΟ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ» των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου

19/9: Θεατρικό Τμήμα Μορφωτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου «ΤΟ ΑΙΤΩΛΙΚΟ»

 «Η ΠΟΝΤΙΚΟΠΑΓΙΔΑ» της Αγκάθα Κρίστι

21/9: Θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Αγρινίου

«ΑΙΜΑ ΗΜΩΝ»

(μια performance βασισμένη στο έργο του Παντελή Μπουκάλα «Μηλιά μου Αμίλητη»)

25/09: Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα ΙΘΑΚΕΣ

 «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΙ» βασισμένο στο έργο «8 γυναίκες κατηγορούνται» του Ρομπέρ Τομά

26/9: Τμήμα Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

«Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ» του Μολιέρου

28/09: Θεατρική Ομάδα ΠΡΟΖΑΚ

«ΞΥΠΝΑ ΒΑΣΙΛΗ» του Δημήτρη Ψαθά

30/09: Θεατρική Ομάδα Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 

Αγρινίου Θέρμου Κοσμάς Αιτωλός

«ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ» του Ρέτζιναλντ Ρόουζ

Πιο αναλυτικά, οι ερασιτεχνικές ομάδες οι οποίες θα πάρουν μέρος στο 4o Φεστιβάλ και τα έργα που θα παρουσιάσουν είναι:

                                                            ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

15 Σεπτεμβρίου:

Θεατρική Ομάδα του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου

 

«ΦΕΥΓΩ»

του Κωνσταντίνου Παπαγιάννη

 

Μέσα σε ένα καινούργιο- σύγχρονο σύμπαν που τα πάντα γύρω μας βράζουν, ο σκηνοθέτης αποτυπώνει πραγματικές μαρτυρίες νεαρών προσφύγων. Καταφέρνει να αναμείξει διάφορες κουλτούρες και λαούς με τρόπο διακριτικό. 12 αληθινοί μονόλογοι παίρνουν μέρος σε αυτήν την μουσικο-θεατρική παράσταση. Μέσα από φοβισμένα πρόσωπα, σκηνές φριχτού πολέμου , εικόνες αιματοχυσίας και χιλιάδες στειρεμένα αδηφάγα βλέμματα, 20 έφηβοι -ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, θρησκείας- χρησιμοποιούν το όπλο της σύγχρονης τέχνης που περιλαμβάνει χορό, θέατρο, κινηματογράφο, τραγούδι για να καταλάβουμε την ζωή αυτών των  μικρών ανθρώπων. Μπορούν όμως τα όνειρα τους να γίνουν πραγματικότητα;

 

σημείωμα σκηνοθέτη:

Η έμπνευση συνήθως έρχεται εκεί που δεν το περιμένεις. Όλα ξεκίνησαν μέσα από μια φρικτή εικόνα ενός μικρού πρόσφυγα που πάλευε για να επιβιώσει. 

Οι μονόλογοι που καλούνται να αποτυπώσουν οι έφηβοι είναι βαθιά ριζωμένοι σε αληθινές ιστορίες. Με γνώμονα την σύγχρονη τέχνη έδωσα την ευκαιρία στους συμμαθητές μου να πειραματιστούμε, να γνωρίσουμε νέες ιδέες και να «ταξιδέψουμε». Μέσα σ’ αυτές τις μαρτυρίες, βρήκαμε τελικά πολλά κομμάτια από τον εαυτό μας. Τα συναρμολογήσαμε και τα παρουσιάζουμε σαν ένα πολύχρωμο παζλ.

Η παράσταση ευελπιστεί να αποτελέσει μια ουσιαστική και διαφωτιστική φωνή αξιοποιώντας τον κόσμο των παιδιών με όρους επίκαιρους και ρεαλιστικούς. 

Τους ευχαριστώ όλους γι’ αυτό το υπέροχο πέρασμα – ταξίδι, ευχαριστώ κι εσάς για την παρουσία σας.

 

σκηνοθεσία – σκηνικά – μουσική επιμέλεια – σχεδιασμός φωτισμών:

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

κείμενα:EYΘΥΜΙΑ ΜΗΛΙΩΝΗ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

κουστούμια- graphicdesign: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

κομμώσεις:ΕΦΗ ΜΗΛΙΩΝΗ

μακιγιάζ: ΝΑΝΣΥ ΓΡΙΒΑ

φωτισμοί: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΠΕΣΤΙΑΣ -ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ

ηχοληψία: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΥΓΕΡΗΣ

βοηθοί σκηνικών- οργάνωσης: ΖΕΝΙΑ ΛΑΓΟΠΑΤΗ, ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ,  ΝΕΦΕΛΗ ΜΠΙΡΚΟΥ, ΑΘΗΝΑ ΣΑΓΩΝΑ, ΚΩΣΤΗΣ ΖΟΧΙΟΣ, ΘΑΝΟΣ ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΙΛΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΚΟΝΔΡΑΣ

 

παίζουν:

ΑΝΝΑ ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΥΡΤΩ ΝΑΚΑ , ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΑΥΓΕΡΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΤΟΒΑ, 

ΡΑΦΑΕΛΑ ΘΕΟΦΙΛΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ, ΜΕΛΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΓΟΠΑΤΗΣ, ΒΑΓΙΑ ΠΡΕΝΤΖΑ , ΧΡΙΣΤΙΑΝΑΣΑΜΑΡΑ,  ΜΑΙΡΗ ΛΑΥΡΑΝΟΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΕΡΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΠΙΡΚΟΥ, ΛΟΥΚΑΣ ΣΚΙΑΔΑΣ, ΦΑΙΔΡΑ ΤΣΕΛΙΟΥ ,

ΧΡΙΣΤΙΝΑΤΣΕΛΙΟΥ,ΜΑΡΘΑ ΣΥΣΟΒΙΤΗ, ΜΑΡΙΑ ΤΣΟΛΚΑ

 

 

17 Σεπτεμβρίου:

Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου «ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΠΡΑΛΟΣ»

 

«ΈΝΑ ΒΟΤΣΑΛΟ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ»

των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου

 

Ο Μανόλης Σκουντρής συνέταιρος σε εργολαβική επιχείρηση ζει μια ήσυχη και συντηρητική ζωή για χρόνια με τη γυναίκα του τη Βέτα.Είναι πιστός σύζυγος αλλά πολύ τσιγκούνης.Η παραμικρή, μη προγραμματισμένη δαπάνη στο σπίτι αλλά και στο γραφείο του είναι γι’ αυτόν πονοκέφαλος.

Μέχρι που ένας αναπάντεχος θηλυκός πειρασμός έρχεται και ταράζει τα νερά της καθημερινότητάς του και περιπλέκει την αβάσταχτη ήσυχη ζωή του.

 

σημείωμα σκηνοθέτη:

Το θεατρικό έργο των Αλ. Σακελλάριου και  Χρ. Γιαννακόπουλου «Ένα βότσαλο στη λίμνη» παρόλο που μετρά πολλές δεκαετίες από την πρώτη του παράσταση, είναι ταυτόχρονα και τόσο σύγχρονο. Μέσα από μια απλή ιστορία έρχεται στην επικαιρότητα το θέμα που ταλανίζει τις σχέσεις κάθε ζευγαριού και το τέλμα που οδηγείται η ζωή του λόγω της καθημερινότητας που το πνίγει και δεν επιτρέπει να δείξει ο ένας στον άλλον τα πραγματικά του αισθήματα. Τις περισσότερες φορές έρχεται η αφύπνιση του ζευγαριού μέσα από τυχαία γεγονότα που μας καταδεικνύουν ότι μόνο εμείς είμαστε εκείνοι που θα βρούμε τον τρόπο να ταράξουμε τα «γαλήνια νερά» της βαλτωμένης ζωής μας.

 

σκηνοθεσία: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΛΜΑΣ

μουσική επιλογή: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΟΥΚΑ

κουστούμια: Η ΟΜΑΔΑ

φροντιστήριο σκηνής: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΟΥΚΑ, ΡΟΥΛΑ ΣΙΑΔΗΜΑ

 

παίζουν:

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΑΓΙΑΝΗ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΛΜΑΣ, ΜΑΙΡΗ ΤΣΕΛΙΟΥ, ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΣΑΚΚΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΣΜΗΝΗ ΒΑΛΜΑ, ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΤΥΛΗ

 

19 Σεπτεμβρίου: 

Θεατρικό Τμήμα Μορφωτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου «Το Αιτωλικό»

 

«Η ΠΟΝΤΙΚΟΠΑΓΙΔΑ»

της Αγκάθα Κρίστι

 

Οκτώ άνθρωποι, συγκεντρώνονται σε μια εξοχική πανσιόν, στο “MonskwellManor”, που το διευθύνει ένα ζευγάρι, η Μόλλυ και ο ΤζάιλςΡάλστον.

Λίγες μέρες ψυχικής ηρεμίας και ξεγνοιασιάς τους περιμένουν… Τουλάχιστον, έτσι πιστεύουν όλοι. Γρήγορα, όμως, θα διαπιστώσουν πως ανάμεσά τους έχει παρεισφρήσει κι ένας στυγερός δολοφόνος, που έχει ήδη σκοτώσει κάποιον στο Λονδίνο. Η κυρία Λάιον ήταν το πρώτο του θύμα.

Και τώρα, αυτή κιόλας τη στιγμή, ο άνθρωπος αυτός, αργά και μεθοδικά, προετοιμάζει ένα δεύτερο… Ίσως και έναν τρίτο φόνο.

Το χιόνι, που πέφτει ακατάπαυστα ολόγυρα απ’ την πανσιόν, δημιουργεί γύρω απ’ τα εγκλωβισμένα πρόσωπα έναν αδιαπέραστο κλοιό, που ευνοεί θαυμάσια τα σκοτεινά του σχέδια. Κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει. Το μακάβριο μουσικό μοτίβο, τα “Τρία τυφλά ποντίκια”, θα συνοδεύει αδιάκοπα, σαν εφιαλτική υπόκρουση, το σκηνικό του τρόμου! Που θα σταματήσει το κακό και ποιο είναι το χέρι που σκορπίζει τον θάνατο; Ποιο απ’ όλα τα πρόσωπα δεν είναι αυτό που διατείνεται, αλλά η σκοτεινή αφετηρία του κακού;

 

σημείωμα σκηνοθέτη:

Η παγίδα των ποντικών ή αλλιώς ο κύκλος της βίας. 

Το εμβληματικό έργο της λογοτεχνίας μυστηρίου παραμένει ζωντανό και επίκαιρο 70 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα του στο WestEnd του Λονδίνου το 1952. Μέσα στον κατακλυσμό των σειρών μυστηρίου του σήμερα αναρωτιέται κανείς γιατί να προκαλεί ενδιαφέρον ένα έργο γεννημένο την παλιά εποχή; Κι όμως η Αγκάθα Κρίστι καταφέρνει να χτίσει σταδιακά και με αριστοτεχνικό τρόπο την ατμόσφαιρα του εγκλωβισμού και της απειλής χωρίς καν να καταλάβει ο αναγνώστης πως συνέβη. Οι ήρωες της αποτελούν έναν ξεκάθαρο αντικατοπτρισμό της κοινωνίας, της τόσο αθώας αλλά και τόσο νοσηρής. Άνθρωποι γεννημένοι και μεγαλωμένοι στο αυστηρό αγγλικό αστικό περιβάλλον είναι όλοι τους δυνητικά θύτες και θύματα ταυτόχρονα. 

Η Ποντικοπαγίδα του 1952 συναντά το 2022 και συνομιλούν για τον αέναος κύκλος της βίας σα να μην έχει αλλάξει τίποτα. Πρόκειται για τη βία που σε παγώνει και σε κρατά ακίνητο, θες να αντιδράσεις αλλά είναι αδύνατον, θες να μιλήσεις κι όμως δεν μπορείς. Κι όταν είσαι έτοιμος να αρθρώσεις λέξεις τότε ίσως να είναι αργά. Και όλοι γύρω αυτόπτες μάρτυρες κρυφοκοιτούν σε πλήρη ψυχική ηρεμία και σιωπούν μέχρι να έρθει η σειρά τους. 

Διαλέξαμε την Ποντικοπαγίδα για να νιώσουμε το μυστήριο της ανυπέρβλητης Αγκάθα Κρίστι και με ‘’όπλο’’ το χιούμορ βλέπουμε πως τα μεγάλα τραγικά γεγονότα της ζωής μας, μας συναντούν στις στιγμές της απόλυτης χαράς. Στην παράστασή μας ακούγονται αποσπάσματα από την ανάλυση της βιολογίας του τρόμου στο ανθρώπινο σώμα, καθώς και από το βιβλίο ‘’ Ο σουρεαλισμός του κινηματογράφου ’’ του Άδωνη Κύρου. Ενώ ο ρόλος του Παραβιτσίνι συνοδεύεται από κείμενα που προέκυψαν από τους ηθοποιούς.

Είστε έτοιμοι να βουτήξουμε μαζί στο μυστήριο; 

«Φαντάσου λοιπόν, να είσαι μόνη σε ένα δωμάτιο. Νυχτώνει. Η πόρτα πίσω σου ανοίγει αθόρυβα και…»

 

σκηνοθεσία: ΙΩΑΝΝΑ ΤΡΙΚΕΝΕ

σκηνογραφία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΤΣΑΡΗΣ

σύνθεση/ηχογράφηση τραγουδιού «Τρία Τυφλά Ποντίκια»: ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΟΥΒΡΑΣ

τεχνική ομάδα: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΙΠΙΩΤΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΥΡΡΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΣΠΑΣΙΑ

ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ, ΑΣΤΕΡΩ ΠΕΡΓΑΝΤΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΚΡΙΔΑΣ, ΟΥΡΑΝΙΑ ΝΙΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗ

 

παίζουν:

ΜΑΡΙΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΥΡΟΥ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΤΣΑΡΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΥ

ΙΟΥΛΙΑ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΝΤΕΛΗΣ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΟΥΦΕΞΗ, ΕΥΔΟΞΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΩΤΗΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

 

21  Σεπτεμβρίου: Θεατρικό Εργαστήρι  Δήμου Αγρινίου

 

«ΑΙΜΑ ΗΜΩΝ»

(μια performance για τη γυναικοκτονία, βασισμένη στο έργο του Παντελή Μπουκάλα « Μηλιά μου Αμίλητη»)

 

σκηνοθεσία: ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΑΦΑ/ ΠΑΝΟΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ 

βοηθός σκηνοθέτη: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΟΛΕΙΝΑ 

μουσική επιμέλεια: ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΡΑΦΑ 

πρωτότυπη μουσική σύνθεση: ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΟΣ 

σκηνικό/κοστούμια: Η ΟΜΑΔΑ 

 

παίζουν:

ΝΑΤΑΣΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΗ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΛΕΡΙΑ ΣΤΑΪΚΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΟΛΕΪΝΑ, 

ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΙΑ, ΑΝΤΖΥ ΚΟΥΓΚΟΛΟΥ, ΣΤΕΛΛΑ ΦΥΣΣΑ 

 

25 Σεπτεμβρίου :

Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα ΙΘΑΚΕΣ

                                    

                                          « ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΙ»

                                (βασισμένο στο έργο «8 γυναίκες κατηγορούνται» του ΡομπέρΤομά)

 

Η αναζήτηση του δολοφόνου γίνεται ο καταλύτης στις σχέσεις των γυναικών. Μια μέρα είναι αρκετή για να έρθουν στην επιφάνεια καλά κρυμμένα μυστικά.Ένα έργο που συγκεντρώνει όλα τα είδη του θεάτρου. Αστυνομικό, θρίλερ, ψυχολογικό δράμα, σουρεαλιστική κωμωδία. Σε μια γοητευτική παράσταση για τον κόσμο των γυναικών, μ’ έναν άντρα στο βάθος του κάδρου.

 

σημείωμα σκηνοθέτη:

Μια μέρα είναι αρκετή για να έρθουν στην επιφάνεια καλά κρυμμένα μυστικά. Και όπως συμβαίνει  και στη πραγματική ζωή, οι αποκαλύψεις βάζουν σε δοκιμασία σχέσεις και χαρακτήρες.

Η βία, το συμφέρον και η έντονη υποκρισία των σχέσεων στέκουν, δυστυχώς, πάντα επίκαιρα μπροστά μας. Το έργο, γραμμένο σαν σε τεντωμένο σχοινί, κάνει όλες και όλα να ακροβατούν μεταξύ αλήθειας και ψέματος, κωμωδίας και δράματος .Ποια είναι η αλήθεια και ποιο το ψέμα; Ποιος είναι ο αθώος και ποιος ο ένοχος;  Και ποιον τελικά θα πιστέψουμε;;;

 

σκηνοθεσία – διασκευή: ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΡΟΥΣΗ

μουσική / κουστούμια / σκηνικά: Η ΟΜΑΔΑ

 

παίζουν:

ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΖΑΜΠΑΡΑ, ΔΩΡΑ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΡΚΟΥ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΕΙΛΑ, ΜΕΜΑ ΡΟΔΑΤΟΥ, ΧΑΡΑ ΝΤΑΛΑΚΟΥΡΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΜΠΟΛΑΣ, ΑΡΙΣΤΕΑ ΧΗΡΑ

 

26 Σεπτεμβρίου:

Τμήμα Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

 

«Ο ΑΡΧΟΝΤΟΧΩΡΙΑΤΗΣ» 

του Μολιέρου

 

Το τμήμα Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου με 

αφορμή την επέτειο των 400 χρόνων από τη γέννηση του Μολιέρου (Jean-Baptiste

Poquelin) (1622-1673) παρουσιάζει την κωμωδία «Ο Αρχοντοχωριάτης».

Σ’ αυτό το έργο που γράφτηκε το 1670, ο Γάλλος κωμωδιογράφος, με καυστικό τρόπο σατιρίζει τους νεόπλουτους όλων των εποχών. Ο Μολιέρος διακωμωδεί τον κύριο Ζουρνταίν, έναν αφελή έμπορο που νομίζει πως η αναβάθμισή του σε άλλη τάξη θα συνεπάγεται και μεγαλύτερη κοινωνική αποδοχή και αυτό τον κάνει να υιοθετεί συμπεριφορές και τρόπους στα όρια του γελοίου προκαλώντας το γέλιο.

 

σκηνοθεσία: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ

σκηνικά / κοστούμια : Η ΟΜΑΔΑ

φωτισμοί: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ

 

παίζουν:

ΘΕΚΛΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΛΗΤΩ ΓΕΡΝΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΟΥΡΝΕΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΛΑΔΕΡΗΣ

ΕΙΡΗΝΗ ΔΑΦΝΙΑ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ, ΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΝΤΟΠΑΝΟΥ, ΝΤΕΜΗ ΛΑΧΑΝΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ,

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΛΑΙΝΟΣ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΗΤΣΟΚΑΠΑΣ, ΕΛΕΝΗ- ΜΑΡΙΑ ΝΤΟΥΣΙΑ, ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΜΠΟΡΑΚΗΣ, ΛΙΛΙΑΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΜΑΚΗΣ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΑΜΠΟΥ,

ΦΡΟΣΩ ΤΣΟΛΚΑ

 

28 Σεπτεμβρίου: Θεατρική Ομάδα ΠΡΟΖΑΚ

 

«ΞΥΠΝΑ ΒΑΣΙΛΗ»

του Δημήτρη Ψαθά

 

Ο Βασίλης , ο οποίος διακατέχεται από συντηρητικές πολιτικές πεποιθήσεις, διαπληκτίζεται συνεχώς με τον αριστερό συνάδελφό του. Στην Αθήνα έρχονται η μάνα και η αδερφή του, η οποία επίσης είναι αριστερή. Ο Βασίλης αρχίζει και ανησυχεί. Όταν η αδελφή θα ερωτευτεί τον ομοϊδεάτη της συνάδελφο του συντηρητικού αδελφού της και θα τον παντρευτεί, οι αντιρρήσεις του Βασίλη κορυφώνονται. Θα απολυθεί επειδή ζήτησε αύξηση και θα αρνηθεί για πρώτη φορά να αγοράσει το λαχνό, ο οποίος θα δώσει μια περιουσία στον συνάδελφό του. Ο Βασίλης θα χάσει τα λογικά του και θα νοσηλευτεί σε κλινική. Παίρνοντας εξιτήριο, θα διαπιστώσει ότι το πλούσιο πλέον ζευγάρι, με τις άλλοτε αριστερές πεποιθήσεις, έχει μεταβληθεί σε αυτό που ακριβώς απεχθανόταν παλιά.

 

 

σημείωμα σκηνοθέτη: 

Ο Ψαθάς ήταν κεντρώων πεποιθήσεων άνθρωπος και θέλησε προφανώς να καυτηριάσει και τα δύο άκρα του πολιτικού φάσματος, με ανισομερή όμως τρόπο. Και εξόχως ισοπεδωτικό, βάζοντας συνδικαλισμό και κινήματα διεκδικήσεων στο ίδιο τσουβάλι με τους «Κουκουέδες» και τους «σοσιαλιστές» που θα προδώσουν τα ιδανικά τους για μερικές χούφτες δολάρια. Την ώρα που τσουβαλιάζει βέβαια τον συνδικαλισμό, φροντίζει να μην αποθεώσει τα αφεντικά, απεικονίζοντας ιδιαιτέρως ρεαλιστικά την εργοδοτική καταπίεση και την αυθαιρεσία της μεγαλοαστικής τάξης. Ακόμα και ο κόλακας Βασίλης εχει την ίδια τύχη με τον κομμουνιστή γαμπρό του, στο ίδιο καζάνι βράζουν αναμφίβολα.

 Ο ποιητής Τιμολέων Φανφάρας,στο πρόσωπό του η καθεστωτική διανόηση διακωμωδείται ανελέητα, με όλη της την αυταρέσκεια, την κενολογία και την ταυτόχρονη οσφυοκαμψία της στα αφεντικά. Είναι ενδιαφέρον πως σε μια εποχή που ιδιαίτερα η ποίηση στην Ελλάδα θεωρούνταν- και ήταν σε σημαντικό βαθμό αριστερή διαφόρων αποχρώσεων-, το πρότυπο του “θολοκουλτουριάρη”,αποδίδεται στον αντικομμουνιστή Φανφάρα.  Κατά μία έννοια, ο ποιητής του “Σκοταδόψυχου” βρίσκεται μπροστά από την εποχή του, θυμίζοντας πολύ περισσότερο τη σημερινή πλειονότητα της ενσωματωμένης διανόησης.

Ο Βασίλης θα τρελαθεί γιατί θα δει όλες τις σταθερές του κόσμου του να καταρρέουν και το χρήμα να επικαθορίζει τα πάντα. Και πόσο πιο ανθρώπινος μοιάζει ως ευάλωτο κοκόρι από όλους τους άλλους γύρω του, όλους, ξεπουλημένους και βολεμένους, αριστερούς και δεξιούς.  Ο Ψαθάς μας κλείνει τελικά το μάτι, κάνοντας φινάλε στο θεατρικό του με ένα πλήρες ιδεολογικό αδιέξοδο, που μοιάζει να ανήκει στις επόμενες δεκαετίες των μεταμοντέρνων αναγνώσεων και των τεθλασμένων πολιτικών αφηγημάτων. Ξύπνα Βασίλη, , ξεβολέψου και ασχολήσου με τα κοινά. Ξύπνα Βασίλη, δες τους αριστερούς του σαλονιού και τους δεξιούς νεόπλουτους και βρες ως έντιμος άνθρωπος που είσαι τη θέση σου εκεί μέσα. Με ή χωρίς κακαρίσματα… Μια καυστική σάτιρα, γεμάτη άβολες αλήθειες και πικρούς συσχετισμούς

 

σκηνοθεσία/διασκευή/μουσική επιμέλεια: ΜΑΙΡΗ ΤΣΙΡΩΝΗ

κουστούμια/μακιγιάζ/κομμώσεις: Η ΟΜΑΔΑ

 

παίζουν:

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΛΗΓΕΩΡΓΟΣ, ΘΩΜΑΣ ΑΥΖΙΩΤΗΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ, ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ, ΕΦΗ ΚΑΤΣΟΥΔΑ, ΕΥΗ ΒΕΡΡΗ, ΒΛΩΤΙΝΑ ΠΟΥΔΑΡΑ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΩΝΗΣ, ΜΑΡΤΖΗ ΒΑΪΤΣΑ, ΔΩΡΑ ΣΙΑΠΛΑΟΥΡΑ, ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΤΣΙΑΚΑΝΙΚΑΣ, ΤΑΡΙΑ ΘΕΜΕΛΗ, ΠΑΝΔΩΡΑ ΜΠΑΡΚΑ

 

29 Σεπτεμβρίου:

Θεατρική Ομάδα Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου “Κοσμάς ο Αιτωλός”

 

«ΟΙ 12 ΕΝΟΡΚΟΙ»

του Ρέτζιναλντ Ρόουζ

 

Η παράσταση ξεκινά σε μια αίθουσα ποινικού δικαστηρίου όταν ο δικαστής, με το τέλος της διαδικασίας, απευθύνεται στους 12 ενόρκους και τους καλεί να συνεδριάσουν για να κρίνουν και να αποφασίσουν ομόφωνα την ενοχή ή όχι του κατηγορουμένου. Οι ένορκοι συγκεντρώνονται στην ανάλογη αίθουσα και όλη η παράσταση εξελίσσεται  μέσα σε αυτήν την αίθουσα. Από τις πληροφορίες που παίρνουμε κατά τη διάρκεια της παράστασης, μαθαίνουμε ότι η υπόθεση αφορά ένα 18 χρόνο αγόρι που κατηγορείται για την εν ψυχρώ δολοφονία με στιλέτο του πατέρα του. Το αγόρι (που δεν μαθαίνουμε το όνομά του) είναι ένα παιδί μεγαλωμένο στην κακόφημη συνοικία της πόλης, κακοποιημένο σωματικά από τον πατέρα του, φτωχό, αμόρφωτο και με παραβατικό παρελθόν. Οι ένορκοι καλούνται να κρίνουν αν το αγόρι δολοφόνησε τον πατέρα του, ή όχι (όπως επιμένει ο κατηγορούμενος). Σε περίπτωση ενοχής, ποινή είναι η καταδίκη σε θάνατο. Οι 12 ένορκοι είναι τυπικά παραδείγματα συνηθισμένων ανθρώπων. Οι περισσότεροι από αυτούς, και συγκεκριμένα οι 11 από τους 12 είναι ήδη πεπεισμένοι για την ενοχή του κατηγορούμενου και ευελπιστούν ότι σε λίγη ώρα θα έχουν ξεμπερδέψει. Ένας από αυτούς όμως δεν είναι πεπεισμένος απόλυτα για την ενοχή του νεαρού. Ανακάλυψε, κατά την διάρκεια της δίκης, πολλά κενά στις καταθέσεις των μαρτύρων και πολλές αντιφάσεις. Έτσι ζητά από τους υπόλοιπους την άνεση χρόνου για να μπορέσει να τους εξηγήσει τις αμφιβολίες του.

 

σημείωμα σκηνοθέτη:  

Στη σκιά ενός «ναι μεν, αλλά», που διερωτάται σχετικά με την ηθική του «άσπρου και του μαύρου» και διερευνά τις οριακές στιγμές της ζωής, όπου τα κοινωνικά στερεότυπα και τα προσωπικά απωθημένα δεν αφήνουν τον άνθρωπο να δει την ουσία των πραγμάτων, κινείται το υπαρξιακό αυτό δράμα. Ένα ανήλικο αγόρι από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα κατηγορείται για τη δολοφονία του πατέρα του. H κατηγορία στοιχειοθετείται από τις καταθέσεις δύο μαρτύρων που δεν αφήνουν περιθώριο για ενδοιασμούς. Φαινομενικά η δουλειά των ενόρκων είναι απλή. Όταν όμως πέφτει στο τραπέζι ο σπόρος της αμφιβολίας, ξεκινά ένα «ξεγύμνωμα» των χαρακτήρων.

 

κείμενο: ΡΕΤΖΙΝΑΛΝΤ ΡΟΟΥΖ

σκηνοθεσία: ΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

σκηνικά: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΙΛΙΝΗ 

 

παίζουν:

ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΙΟΒΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΦΩΤΗΣ ΚΑΚΑΕΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΣΟΥΜΗ, ΝΑΤΑΣΑΚΟΝΤΟΚΩΣΤΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ,

ΧΡΥΣΑ ΜΠΕΡΙΚΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΝΟΣ, ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΑΦΙΛΗ 

 

*Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου διατηρεί το δικαίωμα οποιασδήποτε αλλαγής στο πρόγραμμα του.

 

Ώρα έναρξης των παραστάσεων: 9.00 μ.μ.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

(ΜΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ)


ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ, θα διανέμονται ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ τις ημέρες των παραστάσεων από 19:00 έως 21:00.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν ακολουθώντας τις οδηγίες και το πρωτόκολλο των υγειονομικών αρχών.