Σε αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων μέσω e – pass προχωρά η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
- Έτσι από την 1η Απριλίου η διοίκηση προχωρά σε μείωση του κόστους των 44 διευλεύσεων, μετά το θέμα που ανέκυψε στις αρχές του έτους προκαλώντας σωρεία αντιδράσεων, αλλά σε αύξηση της τιμής για 50 διελεύσεις το μήνα.
Η αντιπαράθεση ξεκίνησε στις αρχές του έτους όταν, η Διοίκηση της «Γέφυρας Α.Ε.», αποφάσισε να αυξήσει το κόστος του «e-pass», που απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν με υψηλή συχνότητα τα διόδια, δηλαδή κυρίως για να πάνε στην εργασία τους, κατά 22% το μήνα.
Με την παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών η εταιρεία που εκμεταλλεύεται τη Γέφυρα πήρε πίσω την αύξηση, δεσμευόμενη ότι θα επιστρέψει την όποια επιβάρυνση αυτή προκάλεσε στους εργαζόμενους και ανακοίνωσε ότι θα καθιερώσει νέο σύστημα διελεύσεων από την 1η Απριλίου για τους εργαζόμενους.
Η αύξηση
Το προηγούμενο σύστημα είχε κλιμακωτή χρέωση: Οι πέντε πρώτες διελεύσεις κόστιζαν 10,60 ευρώ εκάστη, οι επόμενες πέντε 6,55 ευρώ, από την 11η έως την 15η κόστιζαν 5,03 ευρώ η μία, ενώ μετά τις 16 η χρέωση ήταν 4,54 ευρώ. Πρακτικά λοιπόν ένας εργαζόμενος με 5θημερη απασχόληση θα κατέβαλλε 234,5 ευρώ για 40 διελεύσεις και ένας εργαζόμενος 6ημερο θα πλήρωνε 269,8 ευρώ για 50 διελεύσεις.
Το σύστημα που θα εφαρμοστεί από 1 Απριλίου προβλέπει για τις πρώτες 17 διελεύσεις αντίτιμο 13,70 ευρώ εκάστη. Για τις 18 έως 44 μηδέν και από την 45 και πάνω 13,70 ευρώ. Έτσι το κόστος για τον εργαζόμενο με 5θημερη απασχόληση διαμορφώνεται σε 232,9 ευρώ και για τον εργαζόμενο 6ημερο εκτοξεύεται στα 315,1 ευρώ δηλαδή 45,3 ευρώ παραπάνω το μήνα.
Η απάντηση της «ΓΕΦΥΡΑΣ Α.Ε.»
Σε ερώτηση του Capital.gr για το θέμα της αύξησης της τιμής των διοδίων η διοίκηση της Γεφυρας Ρίου Αντιρρίου (στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι η γαλλική Vinci με 72,3% και ο ΑΚΤΩΡ με 27,7%), ανέφερε χαρακτηριστικά:
Η ΓΕΦΥΡΑ, η οποία έχει δεσμευτεί να δίνει προτεραιότητα μέσω των υπηρεσιών και των δράσεών της στην τοπική κοινωνία και τα μέλη της, παρέχει το υψηλότερο επίπεδο εκπτώσεων μεταξύ όλων των αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, φτάνοντας το 53% για συγκεκριμένες διελεύσεις μέσω των προγραμμάτων e-pass για συχνούς χρήστες, καθώς και μέσω άλλων εκπτωτικών προϊόντων για τη διευκόλυνση των τοπικών χρηστών, χωρίς να έχει καμία συμβατική υποχρέωση να το πράξει.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη και της συνεχούς επικοινωνίας και επαφής ιδίως με τους τοπικούς χρήστες η εταιρεία ανακοίνωσε στις 24 Ιανουαρίου την κυκλοφορία ενός νέου εκπτωτικού προϊόντος για επιβατικά οχήματα κατηγορίας 2, που απευθύνεται σε χρήστες που χρησιμοποιούν τη Γέφυρα από 17 έως 25 ημέρες τον μήνα. Για 44 διελεύσεις, οι συνδρομητές θα πληρώνουν κατά μέσο όρο για κάθε διέλευση 5,29€. Καθώς η ΓΕΦΥΡΑ σχεδιάζει να ξεκινήσει τις εγγραφές στο νέο συνδρομητικό πρόγραμμα στις 6 Μαρτίου, θα ακολουθήσει νέο δελτίο τύπου για την ενημέρωση των χρηστών και ιδιαίτερα των καθημερινών τοπικών χρηστών για την έναρξη των εγγραφών, καθώς και τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία για επιστροφή τυχόν επιπλέον κόστους που δικαιούνται για την περίδοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023 σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση.
Με αυτή τη νέα πρωτοβουλία, που επιτρέπει τη διατήρηση πολύ σημαντικών εμπορικών εκπτώσεων στους καθημερινούς χρήστες, η ΓΕΦΥΡΑ συνεχίζει τη δέσμευσή της για την τοπική κινητικότητα στην Ελλάδα και συνεχίζει να παρέχει το υψηλότερο επίπεδο εκπτώσεων μεταξύ όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Επίσης, με αφορμή την έναρξη λειτουργίας από 1η Απριλίου 2023 του συνδρομητικού προγράμματος “eργασία pass” θα θέλαμε να αναφέρουμε τα εξής:
– Το «eργασία Pass» αντιπροσωπεύει μηνιαίο κόστος για 44 διελεύσεις, 10 € φθηνότερο σε σύγκριση με τις τιμές του 2022 και 53 € φθηνότερο από τη χρήση του πορθμείου.
– Όσον αφορά “ΓΕΦΥΡΑ e-pass” (κύριο προϊόν), οι συχνοί χρήστες που πραγματοποιούν 44 διελεύσεις τον μήνα, έχουν μηνιαίο κόστος που ξεπερνά μόλις κατά 8,90 € το σχετικό κόστος κατά τη χρήση του πορθμείου .
– Ο έντονος πληθωρισμός έχει αντίκτυπο στο Έργο Παραχώρησης, πρωτίστως στο κόστος αποπληρωμής του δανείου για τη μελέτη – κατασκευή της Γέφυρας και στο κόστος ασφάλισης, ενέργειας, συντήρησης & λειτουργίας της υποδομής.
– Η Εταιρεία αποφάσισε στα τέλη του περασμένου έτους να αναδιαρθρώσει την εκπτωτική της πολιτική, προχωρώντας σε αλλαγές και λειτουργικές βελτιώσεις σε ορισμένα προγράμματα “e-pass”, σε μια γενική προσπάθεια ευθυγράμμισης με τις πολιτικές άλλων παραχωρησιούχων, διατηρώντας παράλληλα το κόστος της διέλευσης πολύ ανταγωνιστικό.
– Η Γέφυρα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να περάσουν με ασφάλεια μέσα σε 3-4 λεπτά αντί για περίπου 30 λεπτά που θα χρειαζόταν για να περάσουν χρησιμοποιώντας το πορθμείο, κερδίζοντας τον χρόνο που αντιστοιχεί σε σχεδόν 2 εργάσιμες ημέρες το μήνα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι είναι πάντα διαθέσιμη.
– Οι μοτοσικλέτες είναι μεταφορικό μέσο που χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό οι κάτοικοι της περιοχής. Ιδιαίτερα όσοι μετακινούνται καθημερινά, επωφελούνται από ένα προϊόν έκπτωσης που τους επιτρέπει να περάσουν τη Γέφυρα με μόλις 1,20 €.
– Η ΓΕΦΥΡΑ είναι μια εταιρεία με συνειδητή δέσμευση υπέρ του διαλόγου και σταθερή συνέργεια με τις τοπικές αρχές, τους θεσμούς και την κοινωνία των πολιτών. Διατήρησε δε όλες τις θέσεις και τις άριστες συνθήκες εργασίας καθ’ όλη την περίοδο λειτουργίας της και παρά τις διάφορες οικονομικές κρίσεις που επηρέασαν το Έργο από το απόδοσή του στην κυκλοφορία και μέχρι σήμερα.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα υπήρξαν διοικητικές αλλαγές στη ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ με τον Πάνο Λούκα να αναλαμβάνει τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και τον Παναγιώτη Παπανικόλα τη θέση του Εκτελεστικού Προέδρου.
Ελένη Μπότα – capital.gr
Σχετικά Άρθρα
SL1 – Αγρίνιο: Στο τέλος κέρδισε ο Παναθηναϊκός με τον Αράο
SL1 – Ρ. Βιτόρια: «Υποφέραμε στο Αγρίνιο από τον αντίπαλο, αλλά πήραμε τη νίκη»
SL1 – Γιάννης Πετράκης: «Δίκαιη η νίκη του Παναθηναϊκού, στο 2ο μέρος κάναμε ευκαιρίες»