«Βυζαντινή Καστοριά», είναι ο τίτλος της διοργάνωσης του τριήμερου Forum που πραγματοποιείται στην πόλη της Καστοριάς και θα διαρκέσει έως και σήμερα Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου. Στο Forum προσκλήθηκε από τον οικείο Ποιμενάρχη κ.κ. Καλλίνικο να μιλήσει και ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος.
- Την εκδήλωση διοργανώνουν η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς, η Ιερά Μητρόπολη Καστοριάς, ο Δήμος Καστοριάς, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καστοριάς και ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Π. Ε. Καστοριάς ενώ σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Καστορίας κ.κ. Καλλίνικο, το Συνέδριο αυτό θα δώσει την ταυτότητά, τη φιλοσοφία, το περιεχόμενο και το προϊόν του θρησκευτικού τουρισμού που έχει να δώσει και να προσφέρει η Καστοριά.
Στο συνέδριο αυτό, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ. Ἱερόθεος, εἰσηγήθηκε τό θέμα:
«Οἱ δύο τύποι θεολογιῶν (δυτικός καί ὀρθόδοξος) καί οἱ δύο βαθμοί τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας στήν τέχνη», στήν ἑνότητα τοῦ Συνεδρίου γιά τά ἄϋλα μνημεῖα.
Διάρθρωσε τό θέμα του σέ πέντε (5) κεφάλαια: 1. Ὀρθόδοξη καί δυτική θεολογία καί τέχνη, 2. Σχολαστικισμός καί ἡσυχασμός, 3. Ὁ ἅγιος Γρηγόριος Νύσσης γιά τήν ἀνοικοδόμηση Ἱεροῦ Ναοῦ, 4. Οἱ δύο βαθμοί θεολογίας, κατά τόν π. Ἰωάννη Ρωμανίδη, καί 5. Οἱ ἁγιογραφίες ὡς ἔκφραση τῶν βαθμῶν τῆς τελειώσεως.
Στίς ἑνότητες αὐτές ἀνέλυσε τήν ὀρθόδοξη μέθοδο θεογνωσίας-θεολογίας καί τίς διαφορές τῶν θεολογικῶν παραδόσεων τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Δύσης καί τό πῶς αὐτές ἀποτυπώνονται καί ἐκφράζονται μέ τόν λόγο, γραπτό καί προφορικό, μέ τά εἰκονίσματα-ἁγιογραφίες καί μέ τήν ναοδομία.
Παρουσίασε τό πῶς ἡ θεολογία τῆς Ἐκκλησίας ἐκφράσθηκε καί ἐκφράζεται μέ λόγους καί εἰκονίσματα καί συγκεκριμένως πῶς ἐκφράσθηκε στά ἐκκλησιαστικά μνημεῖα τῆς Καστοριᾶς».
Καί ὁ Σεβασμιότατος περάτωσε τήν εἰσήγησή του, ἐπιλέγοντας:
«Τό συμπέρασμα εἶναι ὅτι ἡ ὀρθόδοξη θεολογία διατυπώνεται καί ἐκφράζεται στήν ναοδομία καί τήν ἁγιογραφία. Τά κτίσματα καί οἱ ἁγιογραφίες γίνονται ἀπό ἀνθρώπου πού εἶναι ἐκφραστές τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως καί ὁδηγοῦν στήν κοινωνία μέ τόν Θεό. Καί φυσικά αὐτή εἶναι ἡ ζωντανή παράδοση τῆς Καστοριᾶς. Ὅταν, λοιπόν, λέτε ὅτι ἡ Καστοριά εἶναι Βυζαντινή πόλη (Ρωμαίϊκη πόλη), αὐτό πρέεπι νά τό ἐννοεῖτε ὅτι εἶναι Ὀρθόδοξη θεολογική πόλη, ἐκφράζει τήν Ὀρθόδοξη θεολογία τῆς Ἐκκλησίας καί αὐτό εἶναι ἀρκετά προκλητικό, γιατί σᾶς προσκαλεῖ σέ πνευματική ἐγρήγορση, σέ ἀναβάσεις θεολογικές καί σέ ἀπόκτηση γνώσεως θεολογικῆς. Ζῆ κανείς σέ ἕνα θεολογικό τόπο καί ἐμπνέεται στό νά καταλαβαίνει τί εἶναι Ὀρθόδοξη θεολογία καί πῶς πρέπει νά θεολογεῖ, πῶς νά θεολογεῖ ἐκκλησιαστικά καί πῶς νά ἐκκλησιάζεται θεολογικά».
nafpaktianews.gr
Σχετικά Άρθρα
«17 Κλωστές»: Στον Πειραιά, ο Καστελάνης κάνει έναν νέο φίλο
«Famagusta»: Ο Αντρέας κι η Χριστίνα συμβουλεύουν τον Μάικλ
«Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα»: Ο Μιχαλιός Βροντάκης είναι στο Νοσοκομείο μεταξύ ζωής και θανάτου