- Πλέον, ορισμένα μοντέλα Android θα ειδοποιούν τους χρήστες, εάν η κάμερα ή το μικρόφωνο του κινητού τους έχει ενεργοποιηθεί.
- Το νέο χαρακτηριστικό είναι παρόμοιο με ένα που υπάρχει ήδη στο «αντίπαλο» iPhone της Apple, στην τελευταία αναβάθμιση για το λογισμικό iOS 14.
Στα iPhone εμφανίζεται μια πράσινη κουκίδα στην πάνω δεξιά γωνία του κινητού, σε περίπτωση που η κάμερά τους έχει ενεργοποιηθεί από μια εφαρμογή και μια πορτοκαλί, εάν έχει ενεργοποιηθεί το μικρόφωνο.
Αντίστοιχα και στα Android 12, μετά την τελευταία αναβάθμιση θα μπορείτε να βλέπετε μια παρόμοια προειδοποίηση στην πάνω δεξιά γωνία του τηλεφώνου σας.
Εκεί θα εμφανίζεται ένα εικονίδιο κάμερας ή μικροφώνου, εάν μια εφαρμογή προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση σε κάποιο από αυτά.
Μετά την νέα αναβάθμιση θα μπορείτε επίσης να δείτε ένα αρχείο καταγραφής του ποιες εφαρμογές έχουν πρόσβαση στην κάμερα, το μικρόφωνο ή την τοποθεσία σας- και πότε.
Αυτές οι πληροφορίες είναι διαθέσιμες στον νέο Πίνακα ελέγχου απορρήτου στις Ρυθμίσεις.
Είναι επίσης πλέον δυνατό να απενεργοποιήσετε πλήρως το μικρόφωνο και την κάμερα σε ολόκληρο το τηλέφωνο στις Γρήγορες ρυθμίσεις σας.
Αξίζει να θυμάστε ότι η εμφάνιση ενός εικονιδίου δεν σημαίνει ότι συμβαίνει κάτι κακό: Μερικές φορές μια εφαρμογή χρειάζεται πραγματικά να χρησιμοποιήσει την κάμερά σας – όπως το Instagram. Αλλά, αν παρατηρήσετε ότι η κάμερά σας χρησιμοποιείται από μια περίεργη εφαρμογή, μπορεί να σημαίνει ότι σας κατασκοπεύουν.
Εάν υποψιάζεστε ότι κάτι συμβαίνει, θα πρέπει να ελέγξετε τα δικαιώματα της εφαρμογής στις Ρυθμίσεις.
Μπορείτε, για παράδειγμα, να αρνηθείτε την πρόσβαση συγκεκριμένων εφαρμογών στο μικρόφωνο ή την κάμερά σας.
Αν, πάλι, ανησυχείτε πραγματικά, μπορείτε απλώς να διαγράψετε την εφαρμογή εντελώς.
Google: Έτσι παρακολουθούν ό,τι βλέπουμε στο Ίντερνετ
Ο… μεγάλος αδερφός παρακολουθεί τα πάντα. Κάθε σελίδα που βλέπετε, κάθε βίντεο, κάθε συνομιλία. Πώς μπορείτε να διαγράψετε τελείως τα ίχνη σας. Δείτε σε έξι απλά βήματα.
Ο καθένας από εμάς έχει αφήσει μικρό ή μεγάλο αποτύπωμα στο Διαδίκτυο, που σημαίνει ότι κάποιος άγνωστος από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου μπορεί να έχει πρόσβαση στις προσωπικές μας πληροφορίες.
Υπάρχει κάποιος τρόπος για να σβήσει κανείς τα προσωπικά του δεδομένα από το Διαδίκτυο, ώστε να μην βρίσκονται στη διάθεση διάφορων εταιρειών;
Ουσιαστικά, όχι, αλλά υπάρχουν κάποιοι τρόποι, προκειμένου να μειώσει κανείς το ψηφιακό του αποτύπωμα και κατά συνέπεια να μειώσει τις πιθανότητες διοχέτευσης προσωπικών του δεδομένων.
Σε κάθε περίπτωση, η μείωση του ψηφιακού αποτυπώματος έχει ένα τίμημα: ενδέχεται να επηρεάσει τις επαγγελματικές σας προοπτικές, αφού θα δυσχεράνει την επικοινωνία σας με τυχόν νέους εργοδότες.
Διαγράψτε ή απενεργοποιείστε το λογαριασμό σας σε πλατφόρμες αγορών, στα social media και υπηρεσίες διαδικύου
Σκεφτείτε ποια δίκτυα απαιτούν τη δημιουργία λογαριασμού.
Πέρα από τα πολύ προφανή (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter) υπάρχουν και άλλα, όπως το Reddit ή κάποια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Όλοι αυτοί οι λογαριασμοί συγκεντρώνουν προσωπικά στοιχεία.
Μπορεί κανείς να τους διαγράψει ή να τους απενεργοποιήσει μέσω των ρυθμίσεων ασφαλείας ή προσωπικών δεδομένων στον υπολογιστή ή το κινητό του.
Για την απενεργοποίηση ορισμένων λογαριασμών μερικές φορές απαιτούνται περισσότερα βήματα, τα οποια μπορείτε να αναζητήσετε online για την κάθε περίσταση.
Αν εντοπίσετε όμως κάποιον λογαριασμό που δεν μπορεί να διαγραφεί, τότε βάλτε στα στοιχεία κάτι ψεύτικο ή εντελώς τυχαίο.
Google: Διαγραφείτε από ιστοσελίδες που συγκεντρώνουν στοιχεία
Υπάρχουν εταιρείες για αυτόν τον συγκεκριμένο σκοπό, συγκεντρώνουν στοιχεία από την ψηφιακή μας δραστηριότητα και τα πωλούν σε όποιον ενδιαφέρεται, ιδίως για να εμφανίζουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Δυστυχώς η διαδικασία απεγγραφής είναι διαφορετική για κάθε ιστοσελίδα, με ορισμένες να απαιτούν και αποστολή εγγράφων ή φαξ.
Υπάρχουν όμως και υπηρεσίες που πραγματοποιούν επί πληρωμή την απεγγραφή και ελέγχουν μετά από μερικούς μήνες εάν τυχόν τα στοιχεία σας έχουν διοχετευτεί πάλι κάπου που δεν θέλετε.
Google: Αφαιρέστε τα στοιχεία σας από την κάθε ιστοσελίδα
Πρώτον μπορείτε να καλέσετε τον πάροχο κινητής σας, ώστε να διασφαλίσετε ότι δεν έχει καταχωρήσει τα στοιχεία σας στο Ίντερνετ και εάν το έχει κάνει να ζητήσετε να τα διαγράψει.
Εάν θέλετε να διαγράψετε μία παλιά ανάρτηση σε κάποιο φόρουμ ή κάποιο μπλογκ για το οποίο δεν είστε περήφανοι, τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον διαχειριστή της κάθε ιστοσελίδας μέσω των διευθύνσεων που θα βρείτε στο κομμάτι «Επικοινωνία» ή «About us».
Βέβαια δεν είναι υποχρεωμένοι να διαγράψουν ό,τι ζητήσετε, επομένως καλό θα ήταν να είστε όσο πιο ευγενικοί και ξεκάθαροι μπορείτε στην επικοινωνία σας.
Αφαιρέστε τα προσωπικά σας δεδομένα από συγκεκριμένες ιστοσελίδες
Εάν ζητήσετε τη διαγραφή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως το ΑΦΜ σας ή ο τραπεζικός σας λογαριασμός και ο διαχειριστής της ιστοσελίδας αρνείται να τα αφαιρέσει, τότε μπορείτε να στείλετε επίσημο αίτημα μέσω της Google.
Είναι χρονοβόρα διαδικασία και κανείς δεν εγγυάται ότι θα λήξει αισίως, ωστόσο εξακολουθεί να αποτελεί μία πιθανή επιλογή.
Google: Διαγράψτε παλιά αποτελέσματα αναζήτησης
Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει μία ιστοσελίδα με πληροφορίες για εσάς, όπως για παράδειγμα η καρτέλα προσωπικού σε μία εταιρεία από την οποία έχετε φύγει. Εάν ζητήσετε από τον παλιό εργοδότη να αφαιρέσει τα στοιχεία σας, η σελίδα ίσως συνεχίσει να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, αν και κενή. Αυτό σημαίνει ότι η παλιά εκδοχή της ιστοσελίδας έχει καταχωρηθεί στους severs της Google.
Η Google προσφέρει ένα εργαλείο, στο οποίο μπορεί κανείς να καταχωρήσει την στοσελίδα με το ενδεχόμενο να τη διαγράψει στο μέλλον.
exi-vimata-gia-na-exafanisete-ta-prosopika-sas-dedomena-apo-to-internet1
Google: Διαγράψτε τους λογαριασμούς email
Ανάλογα με το είδος του λογαριασμού που έχετε, διαφέρει και η δυσκολία της διαγραφής.
Σε κάθε περίπτωση, για να ολοκληρώσει κανείς κάποιο από τα προηγούμενα βήματα χρειάζεται λογαριασμό email, επομένως η διαγραφή του πρέπει να είναι το τελευταίο βήμα.
Google: Σας κλέβουν Ίντερνετ; Έτσι μπορείτε να πάρετε αποζημίωση
Μπορεί η κοροϊδία των παρόχων ίντερνετ να πηγαίνει… σύννεφο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι χρήστες δεν έχουν δικαιώματα! Πώς μπορείτε να αποζημιωθείτε.
Συγεκριμένα, οι συνδρομητές δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαµβανόµενες αρνητικές αποκλίσεις µεταξύ της µετρούµενης ταχύτητας στο ∆ιαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής, ανάλογα πάντα και µε το µέγεθος της απόκλισης.
Βάσει του κανονισµού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδροµητή και να αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζηµιώσεις που δικαιούνται οι συνδροµητές.
Συγκεκριµένα υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόµενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδροµητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόµενη µέγιστη ταχύτητα για συνδροµητές κινητών δικτύων.
Επίσης, οφείλουν να παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήστη, µέσω ηλεκτρονικού µηνύµατος ή µε άλλο πρόσφορο τρόπο, σε περίπτωση που ο χρήστης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, αζημίως.
Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο οι υποχρεώσεις των μερών όσον αφορά την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές ίσχυαν κατά την τελευταία συναφθείσα μεταξύ αυτών σύμβαση ορισμένου χρόνου.
Για την επιβεβαίωση από τον πάροχο του παραπόνου ή της καταγγελίας συνδρομητή που αφορά στην ταχύτητα σύνδεσης, γίνεται επαρκής αριθμός μετρήσεων:
α) προκειμένου για σταθερά δίκτυα, στη σύνδεση του συνδρομητή,
β) προκειμένου για κινητά δίκτυα, στην περιοχή όπου αναφέρθηκε το παράπονο (σύμφωνα με την γεωγραφική ανάλυση των χαρτών βάσει του Άρθρου 11), η οποία περιλαμβάνει τη διεύθυνση όπου αναφέρεται το παράπονο/καταγγελία.
Ο έλεγχος γίνεται σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του συνδρομητή. Γενικότερα, η εξέταση του παραπόνου ή της καταγγελίας από τον πάροχο πρέπει να είναι συναφής με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό βάσης).
xristika.gr
Σχετικά Άρθρα
«IQ 160»: Ο Σωκράτης έχει σκοτώσει έναν Προπονητή Πυγμαχίας και αυτοκτονεί
«Η Γη της Ελιάς»: Ο Ανδρέας αναβάλλει το προκαθορισμένο ραντεβού με τους Βρεττάκους
«Το Δίχτυ»: Καθηλωτικό το τρίτο επεισόδιο με θέμα την προσφυγιά και την υιοθεσία