Αιτωλοακαρνανία: Με σημαντικά κενά σε διάφορες δομές ξεκίνησε η λειτουργία των Σχολείων

Με σημαντικά κενά σε διάφορες δομές ξεκίνησε την Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου η λειτουργία των Σχολείων στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

  • Συγκεκριμένα, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μπορεί τα κενά να είναι λιγότερα συγκριτικά με άλλες χρονιές (50 έναντι 200), ωστόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, και ειδικά στον χώρο της Παράλληλης Στήριξης των μαθητών, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για κάλυψη κενών.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Ηλία Παπαχρήστο, από τις 80 εγκεκριμένες θέσεις στην Αιτωλοακαρνανία για Παράλληλη Στήριξη, δεν έχουν καλυφθεί προς το παρόν οι 26. Από αυτές, η πλειονότητα των κενών (περίπου 17) βρίσκονται στο Αγρίνιο.

Παρότι υπάρχει ανάγκη για ακόμη περισσότερες θέσεις, το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) του Νομού Αιτωλοακαρνανίας είναι υποστελεχωμένο και αργούν οι διαδικασίες για το άνοιγμα περισσότερων θέσεων. Το Κ.Ε.Σ.Υ. έχει παραλάβει 70-80 αιτήματα των Σχολείων για Παράλληλη Στήριξη, τα οποία προώθησε στο Υπουργείο Παιδείας. Παράλληλα, κενά εντοπίζονται και γενικότερα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, όπως στις Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) ΖΕΠ.

Συνολικά, βάσει των κενών, η κατάσταση είναι παρόμοια με άλλα χρόνια, γιατί την τελευταία δεκαετία έχουν αποχωρήσει με συνταξιοδότηση περίπου 50.000 Εκπαιδευτικοί και έχουν προσληφθεί περίπου 10.000, με όλα τα υπόλοιπα κενά να καλύπτονται από Αναπληρωτές. Για το Ολοήμερο Σχολείο, τόνισε ότι λειτουργεί όπου είναι εφικτό.

Ο κ. Παπαχρήστος δεν παρέλειψε να τονίσει την αναγκαιότητα πρόσληψης και οριστικοποίησης των Συμβάσεων των Καθαριστριών, όπου και εκεί υπάρχει σημαντική υποστελέχωση, ειδικά σε μια δύσκολη εποχή όπως αυτή του κορωνοϊού, στην οποία είναι απαραίτητος ο τακτικός καθαρισμός των σχολικών μονάδων. Χωρίς σημαντικά προβλήματα κύλησε από υγειονομικής πλευράς, η πρώτη εβδομάδα.

Αναφορικά με την αξιολόγηση που επιχειρεί η Κυβέρνηση να θεσμοθετήσει, είπε ότι τα κριτήρια που βάζει η Κυβέρνηση δεν έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τον δάσκαλο, δεν έχουν δοθεί κονδύλια για επιμόρφωση ούτε υπήρξε σχετική μέριμνα, ενώ αναρωτήθηκε ποιοι θα αξιολογηθούν. Οι Αναπληρωτές που μετακινούνται κάθε χρόνο σε διαφορετική σχολική μονάδα και δε μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους;

Τέλος, επισήμανε ότι οι Δάσκαλοι κάνουν το καλύτερο που μπορούν στην εργασία τους και ανέφερε ότι στόχος της Κυβέρνησης, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάσει τις κτιριακές υποδομές. Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και με το Εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο με την αξιολόγηση οδηγείται σε μια διαβάθμιση της Εκπαίδευσης με βάση τα προσόντα και τις ικανότητες των Εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια κατηγοριοποιούνται τα ίδια τα σχολεία σε ανώτερα και κατώτερα.


«Agrinio365» Media Group (Antenna-Star.gr – AgrinioTimes.gr)