Η προχθεσινή δημοσίευση της εταιρείας Hellenic Seaplanes ξαναέφερε στο προσκήνιο μια επένδυση, η οποία, αν και έμοιαζε ότι είχε σταματήσει να υφίσταται στον αναπτυξιακό ορίζοντα της περιοχής, ποτέ δεν σταμάτησε να προχωράει και παρά τις όποιες αλλαγές στη νομοθεσία, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με στόχο μέσα στην επόμενη πενταετία να ξεκινήσουν να λειτουργούν γύρω στα 150 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα.
- Ένα από αυτά σύμφωνα με τους σχεδιασμούς θα αναπτυχθεί και στην Αμφιλοχία.
Η ιστορία της δημιουργία υδατοδρομίου στην Αμφιλοχία από την Hellenic Seaplanes έχει πίσω της μια πολύχρονη διαδρομή, η οποία ξεκινάει από τον Ιούλιο του 2014.
Ήταν η πρώτη φορά που η εταιρεία σε συνεργασία με την τότε Δημοτική Αρχή ξεκίνησε τη διαδικασία αδειοδότησης της εγκατάστασης. Μια εγκατάσταση και μια επένδυση την οποία η σημερινή Δημοτική Αρχή θεωρεί σημαντικό έργο ανάπτυξης και προβολής. Για το λόγο αυτό το αντιμετώπισε και το αντιμετωπίζει με την αρμόζουσα σοβαρότητα.
Όπως μας είπε σήμερα το πρωί στην εκπομπή του Antenna Star 103.5, «Άκου τώρα, να δεις» που επιμελείται και παρουσιάζει ο Λευτέρης Τηλιγάδας, o Δήμαρχος Αμφιλοχίας Γιώργος Κατσούλας η νέα δημοτική αρχή όλη την προηγούμενη χρονιά οικοδόμησε μια διαρκή και ανοιχτή συνεργασία με συσκέψεις και επαφές με την εταιρεία, η οποία μέσα σε έναν μικρό χρονικό ορίζοντα αναμένεται να φέρει τα ποθητά αποτελέσματα.
«Όπως ίσως γνωρίζεται» είπε ο κ. Κατσούλας, «ο Δήμος έχει ήδη παραχωρήσει ένα χώρο στο τουριστικό καταφύγιο σκαφών. Σήμερα το έργο μπαίνει στην τελική του ευθεία και μέσα στο 2021 αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια».
«Η Αμφιλοχία δεν θα αποτελεί μόνο τοποθεσία ελλιμενισμού και συντήρησης», υπογράμμισε, «αλλά θα είναι ένας κομβικός σταθμός μέσα στο δίκτυο των υδροπλάνων όλης της χώρας».
«Είναι μια επένδυση» κατέληξε, «που ξαναβάζει με δυναμικό τρόπο την Αμφιλοχία στο κέντρο του Ιουνίου και την καθιστά πόλη προορισμό. Μπορεί η Ιόνια οδός να παρέκαμψε την Αμφιλοχία, αλλά οι δρόμοι του Ιουνίου με αυτόν τον τρόπο θα ξαναφτάσουν πάλι μέχρι με τον «Καρβασαρά».
Σύμφωνα με την τελευταία «γνωµοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδροµίου στο καταφύγιο τουριστικών σκαφών Αµφιλοχίας, ∆ήµου Αµφιλοχίας, Ν. Αιτωλ/νίας, που πέρασε ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 3-11-2016, το έργο του υδατοδροµίου περιλαµβάνει χερσαίες και πλωτές εγκαταστάσεις καθώς και υδάτινες επιφάνειες.
Αναλυτικότερα θα περιλαµβάνει:
1. χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών και των αποσκευών τους και του πτητικού έργου γενικότερα, συνολικής επιφάνειας 150,0 τ.µ.. Ειδικότερα, οι εγκαταστάσεις περιλαµβάνουν:
α) προκατασκευασµένο, µετακινούµενο οικίσκο, επιφάνειας 50,0 τ.µ. περίπου (ανάλογα µε τις τοπικές ανάγκες και συνθήκες), µε χώρους για την έκδοση και έλεγχο των εισιτηρίων, την αναµονή των επιβατών και τη φύλαξη των αποσκευών τους καθώς και χώρους υγιεινής. Ο οικίσκος θα στεγάσει προσωρινά τα γραφεία εξυπηρέτησης του πτητικού έργου, µέχρι την ανέγερση του Κτιρίου 1
β) 100,0 τ.µ. (επιµήκες τµήµα 40,0 Χ 2,5 µ.) στο σταθερό προβλήτα του τουριστικού καταφυγίου.
2. πλωτές εγκαταστάσεις (προβλήτες) για τον ελλιµενισµό των υδροπλάνων.
Οι πλωτές προβλήτες προβλέπεται να εγκατασταθούν στο παραχωρηθέν, επιµήκες τµήµα επί της σταθερής προβλήτας.
Ειδικότερα δύο επιµήκεις πλωτές προβλήτες, διαστάσεων 2,5 Χ 40 µ., σχήµατος ορθογωνίου παραλληλογράµµου, µε δυνατότητα εκάστης για ταυτόχρονη πρόσδεση έως δύο υδροπλάνων. Οι προβλήτες θα φέρουν πλωτήρες (για να είναι ελαφρώς ανυψωµένες από τη στάθµη της θάλασσας) ενώ αγκυρώνονται στον πυθµένα της θάλασσας (τοπικό βάθος 3,0 m περίπου) προκειµένου να διατηρούνται σταθερές σε περίπτωση ανέµου, κυµατισµού κλπ.. Στις προβλήτες θα πλευρίζουν και θα προσδένονται (ελλιµενίζονται) τα υδροπλάνα για την επιβίβαση – αποβίβαση επιβατών και τη φόρτωση – εκφόρτωση
αποσκευών – φορτίων. Οι προβλήτες θα συνδυάζονται µε γέφυρα (ράµπα) για τη γεφύρωση του υψοµετρικού χάσµατος της επιφάνειας του νερού µε την επιφάνεια της προβλήτας του καταφυγίου τουριστικών σκαφών της Αµφιλοχίας
3. υδάτινη επιφάνεια για την ασφαλή προσθαλάσσωση, αποθαλάσσωση για τους ασφαλείς ελιγµούς ελλιµενισµού και απόπλευσης από τη θέση των προβλητών και υδατοδρόµηση των αεροσκαφών συνολικής έκτασης 2.400,0 τ.µ..
Τα υδροπλάνα τύπου Viking Twin Otter Series 400 µπορούν να µεταφέρουν 19 επιβάτες και να αναπτύσσουν ταχύτητα από 80 έως 160 κόµβους (250 χιλ.) την ώρα.
Έχουν καθορισθεί / οριοθετηθεί οι εξής περιοχές:
– Περιοχή ελιγµών υδατοδροµίου (τµήµα της θαλάσσιας ζώνης του λιµένα ή και εκτός αυτής που δύναται να προσθαλασσώνεται και αποθαλασσώνεται το υδροπλάνο).
– Περιοχή ελλιµενισµού και ενδεχοµένως τεχνικής υποστήριξης των υδροπλάνων (θαλάσσια ζώνη και ενδεχοµένως πρόσθετη χερσαία ζώνη) και εξυπηρέτησης επιβατών (χερσαία ζώνη).
– Περιοχή κίνησης υδατοδροµίου (ο διάδροµος εντός της θαλάσσιας ζώνης του λιµένα ή και εκτός αυτής, µεταξύ της περιοχής ελιγµών και της περιοχής ελλιµενισµού).
Ακούστε, όλη τη συνέντευξη του κ. Κατσούλα στον Antenna Star 103.5:
Λευτέρης Τηλιγάδας
«Agrinio 365» Media Group | AgrinioTimes.gr, Antenna-Star.gr
Σχετικά Άρθρα
Ο Λίνος Μπλέτσας στον Antenna Star 103.5: «Στρατηγικές νίκες προς όφελος των πολιτών»
Ο Γιώργος Ξενάκης στον Antenna Star 103.5: «Κυνηγούν τον Κασσελάκη επειδή δεν μπορούν να τον ελέγξουν»
Αγρίνιο – Νέα Αριστερά: Ο Δημήτρης Τζανακόπουλος εισηγητής στη Συνδιάσκεψη της Νομαρχιακής