Ηλ. Παπαχρήστος στο Antenna-Star.gr: «Η επανέναρξη των μαθημάτων γίνεται απροετοίμαστα»

Επιφυλακτικοί και προβληματισμένοι εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί σχετικά με το άνοιγμα των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021, καθώς όπως υποστηρίζουν οι υποδομές δεν είναι τέτοιες που θα μπορούσαν να υπηρετήσουν το εκπαιδευτικό έργο αλλά και την τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας.

  • Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί θέτουν βασικά ερωτήματα για το πως θα τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προφύλαξη από τον κορωνοϊό, όταν τα αιτήματα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί εδώ και 8 μήνες, δεν έχουν εισακουστεί από την Πολιτεία.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου κ. Ηλίας Παπαχρήστος μιλώντας στο Agrinio 365 (Antenna-Star.gr και AgrinioTimes.gr), χαρακτηρίζει βιαστική την απόφαση της Κυβέρνησης για την επανέναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα, καθώς από τη μια πλευρά δεν μπορούμε να βγάλουμε σαφή συμπεράσματα για το αποτύπωμα των γιορτών στην πανδημία και από την άλλη δεν υπήρξε η κατάλληλη προετοιμασία για τη φυσική παρουσία των μαθητών στις σχολικές αίθουσες.

«Παιδαγωγικά, τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά», τονίζει ο κ. Παπαχρήστος, «αλλά δεν έχει υπάρξει ένα ασφαλές σχέδιο για την επιστροφή των μαθητών».

«Δεν έχουν ληφθεί μέτρα όπως η πρόσληψη επιπλέον διδακτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας και δεν έχει υπάρξει σχεδιασμός για την αραίωση των μαθητών.

Συγκεκριμένα, παρά το γεγονός πως η Διδασκαλική Ομοσπονδία είχε ζητήσει να υπάρξει πλήρης κάλυψη σε προσωπικό καθαριότητας, αυτό δεν έχει ακόμη γίνει, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Ε.Ο.Δ.Υ. σχετικά με το καθαρισμό στις αίθουσες, τις τουαλέτες κλπ».

«Για παράδειγμα, η καθαρίστρια έρχεται στις 11.30 στο σχολείο, γιατί είναι 3ωρη, και έτσι δεν μπορεί να γίνει καθαριότητα στις 8.30 πριν την έναρξη των μαθημάτων, αλλά ούτε και στο πρώτο διάλλειμα, στις 9.45», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαχρήστος.

«Επιπλέον, η έλλειψη επαρκούς εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και οι μη κατάλληλες κτηριακές εγκαταστάσεις , δεν αφήνουν περιθώρια για σωστό σχεδιασμό στην αραίωση των μαθητών, που ήταν η βασική πρόταση της Ομοσπονδίας. Αν θεωρήσουμε, για παράδειγμα, ότι σε κάποια σχολεία της περιοχής μας υπάρχουν επιπλέον κενές αίθουσες, οι οποίες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με το «σπάσιμο» των τμημάτων σε ολιγομελή τμήματα, αυτό δεν είναι εφικτό μιας και δεν έγινε πρόσληψη του απαραίτητου επιπλέον διδακτικού προσωπικού».

«Ταυτόχρονα το μέτρο πρόληψης που αφορά στη χρήση μιας επιπλέον εισόδου για την αποφυγή συγχρωτισμού κατά την έλευση και αποχώρηση των μαθητών από τα σχολεία, μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε περιπτώσεις που το επιτρέπουν οι κτηριακές εγκαταστάσεις».

Ο κ. Παπαχρήστος αναφέρθηκε και στο μέτρο του κλιμακωτού ωραρίου, το οποίο πρακτικά δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αναφέροντας ότι «δημιουργούνται αλυσιδωτά προβλήματα, καθώς υπάρχουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, οι οποίοι αποτελούν το 50% των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας, που πηγαίνουν σε δύο ή και σε τρία σχολεία να κάνουν μάθημα. Για παράδειγμα αν ένας συνάδελφος των Αγγλικών, της Γυμναστικής ή της Πληροφορικής έχει ξεκινήσει την 1η ώρα στις 9.30, δεν μπορεί να πάει μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό όριο σε ένα σχολείο στο Παναιτώλιο ή στην Παραβόλα και να προλάβει να κάνει τη 2η ή την 3η ώρα. Αυτό είναι ανέφικτο, δεν μπορεί να γίνει».

Αναφορικά με την ηλεκτρονική πλατφόρμα (edu.testing.gov.gr), για τα τεστ που θα μπορούν εθελοντικά να κάνουν οι εκπαιδευτικοί εν όψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών και η οποία τέθηκε σε λειτουργία στις 7 Ιανουαρίου 2021, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου επισημαίνει: «Η Διδασκαλική Ομοσπονδία έχει ζητήσει να υπάρξει η δυνατότητα επαναλαμβανόμενων μοριακών τεστ, ώστε να παρακολουθείται καλύτερα η διασπορά της πανδημίας» και τονίζει ότι «θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη η διενέργεια των τεστ στους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού στη σχολική κοινότητα».

«Παρόλα αυτά, αυτό έγινε την τελευταία στιγμή. Αρκετοί είναι οι συνάδελφοι – μέλη του Συλλόγου, οι οποίοι έχουν υποβάλλει αιτήματα για εξέταση και αναμένουν να ενημερωθούν για το ραντεβού τους με SMS, για το πότε και πού μπορούν να εξεταστούν».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Παπαχρήστος στην προγραμματισμένη για σήμερα 10 Ιανουαρίου, από τον Ε.Ο.Δ.Υ. διενέργεια τεστ Rapid στο Κ.Α.Π.Η. Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο, μεταφέροντας την εκτίμησή του ότι η συγκεκριμένη διαδικασία θα έπρεπε να έχει προγραμματιστεί από νωρίτερα και να έχει οργανωθεί καλύτερα.  

Συγκεκριμένα αναφέρει: «Από τη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει σταλεί προς τα σχολεία της περιοχής μας ένα έγγραφο μέσω του οποίου ενημερωθήκαμε την τελευταία μέρα (σ.σ. 8 Ιανουαρίου 2021) για τη διενέργεια τεστ Rapid σε 300 συναδέλφους μας»

«Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου απαριθμεί πάνω από 800 μέλη και δεν υπήρξε κάποιος προγραμματισμός για τη σταδιακή προσέλευση των συναδέλφων ανά σχολείο, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα εξέτασης σε μία επιπλέον ημέρα. Έτσι, είναι πολύ πιθανό να παρατηρηθεί συγχρωτισμός και να δημιουργηθούν προβλήματα».

Σε ερώτηση μας σχετικά με τη διαδικασία της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας και του πως αυτή λειτούργησε σε τοπικό επίπεδο, ο κ. Καραχρήστος χαρακτήρισε την όλη διαδικασία «ψυχοφθόρα» για δασκάλους και μαθητές, ενώ ανέφερε ότι δημιουργήθηκαν αρκετά προβλήματα:

«Ένα μεγάλο πρόβλημα εντοπίστηκε στο κομμάτι της τεχνολογίας, καθώς για πάνω από 10 χρόνια δεν έχει γίνει επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα τεχνολογίας. Υπήρξαν συνάδελφοι οι οποίοι κλήθηκαν να κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης, χωρίς πριν να έχουν επιμορφωθεί πάνω στη χρήση της τεχνολογίας». 

«Ταυτόχρονα, είχαμε προβλήματα έλλειψης τεχνολογικού εξοπλισμού καθώς υπήρξαν οικογένειες οι οποίες έχουν 2 ή 3 παιδιά και θα έπρεπε να μοιραστούν ένα λάπτοπ. Δεν είχαμε παροχή επιπλέον εξοπλισμού από την Πολιτεία και η προσφορά σε λάπτοπ από κάποιους ιδιώτες σε σχολεία δεν ήταν δυνατόν να καλύψει τις ανάγκες».

«Υπήρξαν προβλήματα αδυναμίας του δικτύου ή σχολεία τα οποία δεν είχαν ίντερνετ και στο Αγρίνιο αλλά κυρίως στην Περιφέρεια»

Σχετικά με την ύλη για τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, ο κύριος Παπαχρήστος ανέφερε ότι «ό,τι έχει διδαχτεί μέσω τηλεκπαίδευσης θεωρείται διδακτέα ύλη και ότι δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμιά οδηγία για αλλαγή από το Υπουργείο Παιδείας».

«Το παλέψαμε», καταλήγει ο κ. Παπαχρήστος , «τα πράγματα όμως δεν ήταν ρόδινα. Η εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως δεν έχει καμία σχέση με τη δια ζώσης. Σαφώς θέλουμε να φύγουμε από τη εξ’ αποστάσεως διδασκαλία και να πάμε στα σχολεία μας, μας δημιουργεί όμως ανασφάλεια το γεγονός ότι η επανέναρξη των μαθημάτων γίνεται απροετοίμαστα και με προχειρότητα».


Ρεπορτάζ: Νάντια Μπούτα

«Agrinio 365» Media Group | Antenna-Star.gr – AgrinioTimes.gr